جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ناخن‌ ها هم سرما مي‌ خورند

با آمدن زمستان علاوه بر مراقبت از خودتان، مراقبت از ناخن هم امري اساسي مي باشد، زيرا ناخن ها هم سرما ميخورند و آسيب مي بينند. عواملي كه باعث آسيب ديدن ناخن ها در فصل سرما مي شود:

۱- حمام آب داغ كه در زمستان استفاده مي كنيم.

۲- گرم و سرد شدن محيطي كه در آن هستيم.

۳- كار كردن با شوينده هاي شيميايي و الكلي بدون دستكش

همه اين موارد باعث خشكي و شكنندگي ناخن مي شوند، رعايت موارد زير(آموزش ناخن)  از پيدايش اين نوع عوامل پيشگيري كنيد:

مرطوب سازي ناخن

سعي كنيد هميشه دستتان را بعد از هر شستشو و بعد از استحمام، با كرم هاي حاوي مرطوب كننده فاقد بو محافظت كنيد، و روي ناخن هايتان هم كرم بزنيد تا ناخن هاي زيبا و سالمي داشته باشيد.

كرم هاي داراي رايحه خشكي دست و ناخن را بيشتر مي كنند.

خيساندن ناخن

شما مي توانيد هفته اي يك مرتبه ناخن هايتان را به مدت ۵ دقيقه در آب گرم قرار داد و بعد از آن دستانتان را خارج كرده و خشك كنيد اما نه بطور كامل، بگذاريد مقداري از رطوبت در دستانتان باقي بماند. و بعد به دور ناخن‌ها و پوست دست از يك كرم يا روغن با چربي بالا استفاده كنيد مانند وازلين يا روغن زيتون بعد از ماساژ روي پوست و دور ناخن ها وقتي كه كاملا جذب پوست شد، دستكش تان را بدست كنيد و بگذاريد ۱ ساعت به همين شكل بماند.

لاك پاك كن ناخن

براي پاك كردن لاك از روي ناخن هايتان در  فصل سرما ، لاك پاكن هاي كه در آن ها از استون استفاده نشده تهيه كنيد. مصرف لاك پاكن را در اين فصل كمتر كنيد چون استون موجود در اين مواد پاك كننده ناخن ها را خشك مي كند. ناخن هاي شما ابزار شما نيستند لطفا به عنوان ابزار از آن ها استفاده نكنيد و عادت هاي ناپسند مثل جويدن ناخن و كندن پوسته هاي دور ناخن را كنار بگذاريد.اگر واقعاً قصد داريد از ناخن‌هاي خود مراقبت كنيد، از آن‌ها به عنوان ابزار استفاده نكنيد، عادت ناخن جويدن را كنار بگذاريد و پوسته‌هاي كناره‌هاي ناخن را نكنيد.

بيشتر بخوانيد : آموزش پوست 

آبرساني به ناخن‌

اگر فكر مي كنيد در فصل سرما بدن به آب نياز ندارد زيرا  آب بدن مانند فصل گرما از طريق تعريق از بين نمي رود سخت در اشتباهيد. بدن شما مانند ساير فصل هاي ديگه به ۸ ليوان آب در روز نياز دارد.

لاك ناخن

داشتن لاك بصورت مداوم باعث ضعيف شدن ناخن و تغيير رنگ ناخن مي شوند و اكسيژن كافي به ناخن ها نمي رسد. حداقل هر ۲ هفته يكبار ناخن را از داشتن لاك محروم كنيد. براي داشتن ناخن زيبا در حين سوهان كشي در چند جهت آسيب بيشتري به ناخن مي رسانند هميشه از يك جهت ناخن را سوهان كشي كنيد.

دستكش

در فضاي بيرون از خانه هم حتماً از دستكش استفاده كنيد زيرا سرما و باد ناخن را خشك و شكننده مي كند. براي كارهاي خانه و استفاده از مواد تميزكننده و شوينده‌ هاي شيميايي، كه براي پوست و ناخن‌ ها مضر هستند حتما از دستكش مخصوص كار استفاده كنيد.

تغذيه مناسب

با مصرف مواد خوراكي اعم از پروتئين ها، سبزيجات، ميوه‌ها و مكمل ها و ويتامين هاي گروه B و گذاشتن اين رژيم هاي غذايي در برنامه روزانه خود، ناخن هايتان را تقويت كنيد.

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان 

رفرنس : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۴:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :