جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت خريد طلا از مشتري چه تفاوتي با قيمت خريد طلا از مغازه دارد

قطعا طلايي كه از مغازه مي‌خريد، تفاوت‌هاي اساسي با طلايي دارد كه قصد فروش آن را داريد. اين قانون درست مثل همه كالاهايي است كه قيمت نوي آن‌ها با قيمت استفاده شده‌شان تفاوت دارد.

طلايي كه از مغازه خريداري مي‌كنيد، به عنوان طلاي نو يا دست اول شناخته مي‌شود. بنابراين قيمت آن هم براساس قيمت‌هاي روز طلا كه روي تابلوي مغازه قرار گرفته تعيين مي‌شود. اما طلاي مشتري كه حالا قصد فروش آن را دارد، حتي اگر زياد استفاده نشده باشد، طلاي دست دوم است. پس طبيعي است كه با قيمتي كمتر از قيمت روز طلاي جديد محاسبه شود.

۱. ماليات

قانون ماليات بر ارزش افزوده طلا از سال ۸۹ تعيين شد. طبق اين قانون، طلافروش موظف است كه ۹ درصد از بهاي تمام شده كار كالا را محاسبه و به اداره ماليات پرداخت كند. بنابراين مغازه‌داران اصولا اين ۹ درصد را روي قيمت طلا حساب و از مشتري دريافت مي‌كنند.

۲. اجرت

اجرت طلا فاكتور مهم ديگريست كه در تعيين قيمت قطعات طلا بسيار مهم است. اين مبلغ به طور معمول براساس ميزان كار، زحمت و دقتي كه براي ساخت طلاها صرف شده است تعيين مي‌شود. تعيين اين مبلغ هم اصول خاص خودش را دارد و مغازه‌دار نمي‌تواند آن را براساس خواست و تشخيص خودش معين كند‌. ميزان اجرت طلا، با توجه به فاكتورهاي خريدي كه توليدكنندگان و بنكداران طلا به مغازه‌دار مي‌دهند تعيين مي‌شود. اما به صورت كلي، مبلغ اجرت طلا به ميزان دقت و تلاشي كه در آن به كار رفته است بستگي دارد

۳. سود طلافروش

سود نيز از جمله فاكتورهاي مهم در خريد طلا از مغازه‌دار است. فروشندگان طلا و جواهر، هنگام فروش محصولاتشان، به ازاي هر يك گرم طلا درصد مشخصي سود از مشتري دريافت مي‌كنند.

حالا متوجه تفاوت‌ قيمت خريد طلا از مشتري و مغازه‌دار شديد؟ اجرت، ماليات و سود سه عاملي هستند كه هنگام خريد طلا از مغازه محاسبه مي‌شوند اما قيمت آن‌ها در زمان خريد از مشتري كم خواهد شد!

بيشتر بخوانيد :

خريد انگشتر طلا

قيمت خريد طلا از مشتري چگونه تعيين مي‌شود؟

قيمت‌گذاري روي طلا هنگام خريد يا فروش، اصول خاص خودش را دارد‌. بيشتر افراد با قوانين خريد اين كالا از طلا فروش آشنايي دارند. اما قيمت خريد طلا از مشتري چيزي است كه شايد هر كسي آن را نداند.

زماني كه به عنوان مشتري، قصد فروش طلاي خود را داريد، قيمتي كه طلافروش روي طلاي مي‌گذارد در واقع فقط پول طلاي خام با عيار كمتر است. يعني فقط فلز طلاي شما و وزن آن محاسبه مي‌شود.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :