جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چه مواردي مي‌تواند از ضرر هنگام فروش طلا جلوگيري كند

طلا، هم به عنوان يك كالاي زينتي و هم  سرمايه‌اي كه مي‌توان آن را براي آينده استفاده كرد بسيار اهميت دارد. زيرا طلا از جمله كالاهايي به شمار مي‌رود كه هر زمان اقدام به فروش آن كنيد، تبديل به پول خواهد شد. بنابراين اهميت دارد كه هنگام فروش طلا از ضررهاي احتمالي آن جلوگيري كنيد.

براي آنكه از ضرر هنگام فروش طلا جلوگيري كنيد، بايد نكات زير را مورد توجه قرار دهيد:

پيش از فروش طلاي خود، حتما قيمت آن را چندين مغازه طلا فروشي بپرسيد و هرگز به يك مغازه اكتفا نكنيد.

طلا خود را به مغازه‌هايي بفروشيد كه خوشنام و سرشناس هستند. براي اين كار بهتر است به بازار بزرگ طلا برويد.

بيشتر بخوانيد : 

هيچگاه در زمان نوسانات شديد قيمت طلا، اقدام به فروش آن نكنيد.

اگرچه سنگ‌ها هنگام فروش طلا به مغازه‌دار از قطعات جدا مي‌شوند، اما توجه كنيد كه حتي سنگ‌هاي اصل و قيمتي (نه سنگ‌هاي اتمي) مانند برليان، الماس و … قيمت جداگانه‌اي دارند كه با روش خاصي تعيين مي‌شود. پس توجه كنيد اگر طلاي شما سنگ‌هاي قيمتي دارد، قيمت آن به صورت جداگانه حساب مي‌شود.

مراقب آگهي‌هاي خريد و فروش طلا باشيد‌. در بسياري از سايت‌ها آگهي‌هايي به چشم مي‌خورد كه مي‌توانيد طلايتان را به آن‌ها بفروشيد. اين سايت‌ها اقدام به تعيين قيمت خريد طلا از مشتري آنلاين مي‌كنند. سپس با اصول خاصي، طلاي مشتري را از او مي‌خرند. اما آنچه كه اهميت دارد اعتبار اين سايت‌هاست. اگر مي‌خواهيد طلايتان را به صورت اينترنتي بفروشيد، از سايت‌هاي معتبر با نماد استاندارد الكترونيك استفاده كنيد‌.

بهتر است طلاهايتان را به همان مغازه‌اي بفروشيد كه طلا را از آن خريده‌ايد. اين كار با تحويل فاكتور به فروشنده، او را موظف مي‌كند كه طلاي شما را با قيمت بهتري بخرند. چون خريداران ديگر، قيمت‌هاي بسيار كمي را به شما پيشنهاد مي‌كنند‌.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۵:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :