جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آموزش آرايش پوست خشك

آرايش پوست خشك براي بسياري از افراد كه پوستي خشك دارند، دشوار است. قبل از استفاده از مواد آرايشي بر روي پوست خشك، ابتدا بايد رطوبت لازم به پوست داده شود، همچنين اطمينان حاصل شود كه از محصولاتي كه براي پوست خشك طراحي شده استفاده شود. رعايت نكات مخصوص در آماده‌سازي پوست و استفاده از محصولات مناسب، آرايش پوست خشك را بسيار آسان مي‌سازد. به طوري كه حتي از نزديك خشكي پوست نيز به چشم نمي‌آيد. درنتيجه آرايش پوست بي‌عيب و نقص خواهد شد. اگر شما هم پوستي خشك داريد و مي‌خواهيد آرايش شما كامل و اصولي باشد، در اين مقاله از دوره هاي آموزش آرايشگري همراه ما باشيد تا با چگونگي و نحوه آرايش پوست خشك خود آشنا شويد.

بخش اول: شروع آرايش پوست هاي خشك

۱-صورت خود را بشوييد.

مهم نيست كه چه نوع پوستي داشته باشيد، قبل از آرايش هميشه صورت خود را بشوييد. اين امر باعث مي‌شود آرايش شما بر روي پوستي با رنگ تازه و تميز، ايده‌آل‌تر انجام شود. همچنين هرنوع مواد آرايش كه قبلا استفاده كرده‌ايد را ازبين ببرد. براي شستن صورت خود بهتر است از محصولات و صابون‌هاي داراي تركيب روغني و يا ملايم استفاده كنيد زيرا شست‌و‌شوي صورت باعث خشكي بيشتر مي‌شود  و مي‌تواند خشكي را بدتر كند.

۲-پوست خود را مرطوب كنيد.

پس از شستن صورت خود، مرطوب كننده را روي پوست خود استفاده كنيد، سعي كنيد بيشتر قسمت‌هاي خشك را با مرطوب كننده بپوشانيد. مناطق خشك‌تر صورت، معمولا براي بسياري افراد، ناحيه اطراف بيني و فضاي بين دو ابرو است. از يك مرطوب كننده با خاصيت آبرساني بالا و فرموله شده براي پوست‌هاي خشك استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد :

۳-اعمال پرايمر صورت در آرايش پوست خشك

پرايمر، يك پايه ژله‌اي، شبيه به پوست و هم‌رنگ با آن است، كه قبل از آرايش پوست بر روي آن قرار مي‌گيرد. پرايمر، براي همه نوع پوست مخصوصا پوست خشك بسيار مفيد است، زيرا پوست را نرم‌تر مي‌كند. و آرايش بدون از هم گسيختگي پوست براحتي روي آن مي‌نشيند. استفاده از پرايمر به اين صورت است كه:

كمي از آن را بر روي انگشت خود قرار مي‌دهيد و آن را به بخش‌هايي از صورت زده و روي آن پخش كنيد. توجه كنيد كه از پرايمر بيش از حد استفاده نكنيد. به طور كلي ميزان استفاده از پرايمر براي بخش‌هاي كوچك مثل بيني و چانه يك دايره كوچك و براي مناطق نسبتا بزرگ‌تر مثل گونه‌ها و چانه، اندازه دو دايره كوچك است.

۴-اعمال پرايمر چشم در آرايش پوست خشك

پرايمر چشم به نرم و لطيف شدن چشم و پلك‌ها كمك مي‌كند. پرايمر چشم اغلب رنگي و به رنگ پوست است. تا رنگ پلك و پوست را يك‌نواخت‌تر نشان دهد. اگر پلك‌هاي شما خشك باشند، ممكن است قرمز و تحريك‌پذير باشند، پرايمر چشم بدون ايجاد لك‌هاي چرب براي چشم‌هاي شما بسيار مفيد خواهند بود. و به كاهش رنگ پوست و طبيعي‌تر كردن آن كمك مي‌كند. يك نقطه از پرايمر چشم را برروي هر پلك بزنيد و آن را با نوك انگشت يا يك پد تميز و مخصوص روي موضع بچرخانيد.

۵-اعمال چپستيك

اگر شما از داشتن پوست خشك رنج مي‌بريد، لب‌هايتان نيز ممكن است خشك و حساس باشند. استفاده از چپستيك قبل از آرايش، براي همه نوع پوست مخصوصا پوست خشك بسيار مفيد است.

منبع : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :