جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع ارتودنسي نامرئي كدامند؟

ستگاه ها يا لوازمي كه در دسته بندي ارتودنسي نامرئي هستند، تنوع زيادي دارند اما موارد زير شناخته شده ترين اين دستگاه ها هستند:

  • ارتودنسي سراميكي
  • ارتودنسي لينگوال
  • ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف و بي رنگ دندان

اين روش ها هر 3 شناخته شده و بسيار كاربردي هستند. زماني كه شما با هر يك از اين موارد تحت درمان قرار بگيريد به دليل اينكه دستگاه ها بي رنگ و يا عملاً پنهان هستند گفته مي شود شما تحت درمان ارتودنسي نامرئي قرار داريد.

ارتودنسي لينگوال

هر 3 مورد بالا كه جزء شناخته شده ترين دستگاه هاي نامرئي هستند به نوعي مهم بوده و حتي استفاده از آن ها رو به افزايش است. البته ارتودنسي لينگوال يا زباني در ايران چندان رايج نيست زيرا نصب آن پيچيدگي هاي زيادي دارد و از نظر آكادميك و باليني نيز با مشكلاتي همراه است.

تكنولوژي ارتودنسي لينگوال بسيار كاربردي است و قادر است تمام مشكلات دنداني از ساده ترين تا پيچيده ترين ها را حل كند و اميدواريم به زودي شاهد پا گرفتن و آغاز درمان با اين شيوه ارتودنسي نامرئي باشيم. تا اين لحظه كه حتي آن متخصصاني كه بر طبق نظر مراجعان بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران هستند نيز با اين روش بيماران خود را درمان نمي كنند.

ارتودنسي سراميكي

ارتودنسي سراميكي نيز هرچند بسيار مورد اقبال است اما به هر كسي توصيه نمي شود. زيرا براكت هاي شفاف بكار رفته در اين روش شكننده هستند و ممكن است هزينه درمان و طول دوره آن را افزايش دهند.

ارتودنسي با پلاك هاي شفاف و متحرك

سرانجام ما پلاك هاي شفاف ارتودنسي متحرك را داريم كه تقريباً از همه نظر بسيار ايده آل هستند. معمولاً زماني كه صحبت از ارتودنسي نامرئي مي شود، اغلب منظورشان همين پلاك هاي شفاف است. اين پلاك ها در واقع مجموعه اي از قالب ها هستند كه هر كدام قادرند دندان ها را در يك بازه زماني 2 هفته اي (كمتر يا بيشتر) تا حدي منظم كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۱:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :