جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي با ۵ مزيت لمينت دندان

عيوب دندان را ميپوشاند و ترميم ميكند

لمينت دندان قادر است اغلب مسائل و عيوب دندان از لحاظ ظاهري و زيبايي شناختي كه در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند را به خوبي برطرف كند. مهمترين عيوبي كه ما ميتوانيم با كمك فوايد لمينت دندان آن ها را برطرف كنيم عبارتند از:

تغيير رنگ دائمي دندان (به دنبال فرسايش مينا و پديدار شدن دنتين كه زرد رنگ است)

ترك خوردن دندان

لب پر شدن

كوتاه يا بلند بودن دندان

 وجود فاصله بين دندان ها

بالا رفتن لثه ها

عدم تراز خط لثه

و

نياز زيادي به تراش ميناي دندان ندارد

مينا سطحي ترين و البته محكمترين لايه دندان است. اين لايه به رنگ سفيد است و ما سفيد رنگ بودن دندانمان را مديون همين لايه هستيم. اين لايه زنده نيست و اگر دچار فرسايش شود ديگر قابل ترميم نخواهد بود. و بايد با روش هاي دندانپزشكي و مصنوعي آن را ترميم كرد.

همانطور كه احتمالا ميدانيد براي نصب روكش دندان بايد بخشي از ضخامت مينا را تراش داد. به نسبت ونير كامپوزيت و ساير روكش هاي دندانپزشكي، براي نصب لمينت ما تنها ضخامت اندكي از ميناي دندان را تراش ميدهيم زيرا خود لمينت ها به اندازه كافي نازك هستند. براي اين پروسه حتي ممكن است نيازي به بيحسي نداشته باشيد و بعد از اتمام پروسه ميتوانيد خيلي زود از فوايد لمينت دندان بهره ببريد.

از تغيير رنگ دندان شما جلوگيري ميكند

در مقايسه با ونير كامپوزيت كه در برابر لكه و رنگ آسيب پذير است، ساختار لمينت ها به گونه اي است كه به سختي رنگ ميپذيرد. اگر شما بتوانيد به طور منظم از آن ها مراقبت كنيد احتمالا در تمام طول عمر لمينت، شما شاهد تغيير رنگ آن ها نخواهيد بود و همچنان از لبخندي سفيد و درخشان بهره خواهيد برد. با انجام توصيه هاي مراقبتي كه متخصص زيبايي به شما خواهد گفت ميتوانيد دست كم تا ۱۰ سال از تمام مزاياي لمينت دندان بهره ببريد.

در كمترين زمان ممكن اعتماد به نفس شما را بالا ميبرد

به نسبت ساير روش هاي دندانپرشكي ترميم و زيبايي مثل ايمپلنت دندان و حتي ارتودنسي دندان، نصب لمينت تنها دو جلسه زمان نياز دارد و بعد از آن شما به يك لبخند كامل و بي عيب و نقص  دست پيدا خواهيد كرد. در اولين جلسه متخصص زيبايي بخش بسيار جزئي و نازكي از ضخامت ميناي دندان شما را تراش ميدهد تا روكش بتواند بدون بيرون زدگي روي دندان چسبانده شود. سپس از دندان هاي شما قالب گرفته ميشود تا متناسب با دندان هايتان براي شما لمينت ساخته شود. تا آماده شدن اين ونير پرسيلين هاي جديد، براي شما روكش هاي موقتي قرار داده ميشود تا دندان شما حساس نشود. و در جلسه دوم آن ها را نصب كنيد. تنها با دو جلسه محدود كه در مدت زماني كمي به اتمام ميرسد شما ميتوانيد يك عمر از مزايا و فوايد لمينت دندان بهره ببريد.

نياز به نگهداري و مراقبت زيادي ندارند

بر خلاف روش هاي دندانپزشكي مرسومي مانند ارتودنسي دندان كه نيازمند رسيدگي و مراقبت بالايي هستند، لمينت ها تنها نيازمند مراقبتي اندك هستند و دقيقا به همان اندازه مراقبت نياز دارند كه دندان هاي طبيعي خودتان دارند. لمينت ها برخلاف ونيركامپوزيت ها در برابر لكه و تغيير رنگ نسبتا مقاوم تر هستند با اين وجود به يك اندازه نياز به نگهداري و مراقبت دارند. تنها هزينه نگهداري و مراقبت از لمينت ها مسواك زدن و نخ دندان كشيدن است آن هم روزي دو بار است. در كنار اين دو مورد مراقبت منظم و هر ۶ ماه يكبار به متخصص زيبايي ميتواند متضمن استفاده بدون دردسر از آن ها ميشود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۴:۵۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :