جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روي شمش طلا چه چيزي حك شده است؟

اگر به سطح شمش‌ها خوب نگاه كنيد، نوشته‌هايي را مي‌بينيد كه بر آن حك شده است. اين نوشته‌ها، به وسيله قالب‌هايي كه براي ساخت شمش به كار مي‌روند، روي آن‌ها درج مي‌شوند.

هر شركت سازنده شمش طلا، موظف‌ است اطلاعات كاملي از جمله عيار شمش، نام شركت و كارخانه را روي آن درج كند. اين كار براي جلوگيري از ساخت شمش‌هاي تقلبي صورت مي‌گيرد و به نوعي، تضمين كننده اصالت آن است. وقتي شما اقدام به خريداري شمش مي‌كنيد، با بروز هر نوع مشكلي در شمش، به وسيله اين اطلاعات خاص، مي‌توانيد شركت و كارخانه سازنده را به راحتي پيدا كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

موارد مندرج بر سطح شمش‌ها، شامل موارد زير هستند:

۱. عيار شمش طلا

عيار شمش طلا، اولين چيزيست كه بايد بر روي شمش حك شود. اين عيار معمولا ۹۹۹ يا همان ۲۴ است.

۲. وزن شمش طلا

يكي از مهم‌ترين اطلاعاتي كه حك شدن آن بر سطح شمش ضروريست، وزن آن است. وزن دقيق هر شمش بايد به دقت روي آن درج شود. حساسيت اين كار تا اندازه‌اي است كه بايد وزن نمايان شده روي ترازوي دقيق طلافروشان، با وزن نوشته شده روي شمش‌ها برابر باشد.

۳. كد شناسايي شمش طلا

همانطور كه هر يك از مصنوعات طلا، يك كد شناسايي اختصاصي دارند، شمش‌ها نيز بايد اين كد را روي خود داشته باشند. كد شناسايي براي شمش‌ها، از طريق آزمايشگاه‌هاي عيارسنجي صادر مي‌شود. اين آزمايشگاه‌ها، زير نظر اتحاديه صنف سازندگان، فروشندگان طلا و جواهر كار مي‌كنند. دقت كنيد كه كدهاي شناسايي، معتبر و قابل استفاده باشند. پس مراقب درج كدهاي تقلبي و دروغين روي آن‌ها باشيد.

۴. نام و آرم كارخانه سازنده شمش طلا

شما هر محصول معتبري را كه بخريد، چه طلا باشد و چه كالاي ديگري، نام و آرم كارخانه و يا شركت سازنده، روي آن حك شده است. شمش‌هاي طلا هم دقيقا از همين قاعده پيروي مي‌كنند. در كنار ديگر اطلاعات موجود روي شمش طلا، آرم و نام كارخانه آن هم حك مي‌شود. اين كار دست سوء‌استفاده‌كنندگان و متقلبان را از انجام هر فعاليت غيرقانوني كوتاه مي‌كند.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۸:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :