جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا ونير كامپوزيت بهترين و ارزان ترين روش براي اصلاح طرح لبخند است؟

دلايل زيادي وجود دارد كه چرا بيشتر مردم اين روزها دوست دارند تا با كمك مواد رزين كامپوزيت دندان ها و طرح لبخند خود را زيباتر كنند. در ادامه به ۴ دليل پرداخته شده و نشان مي دهيم چرا چنين است.

1. ونير كامپوزيت يك ترميم مستقيم است!

برخلاف لمينت دندان كه بايد حتما در لابراتوار ساخته شود (به همين دليل به آن ترميم غير مستقيم گفته مي شود)، ونيرهايي كه از جنس كامپوزيت هستند در مطب دندانپزشك و به صورت مستقيم ساخته و متصل مي شوند. به خاطر همين به آن ها ترميم مستقيم گفته مي شود.

به عبارتي چون قرار نيست در لابراتوار براي شما كاري صورت بگيرد، هزينه گزاف و اضافي براي كامپوزيت ها نيز پرداخت نمي كنيد. تمام كار نصب اين ونيره در مطب دندانپزشك انجام مي شود و بيشترين هزينه نيز براي دستمزد دندانپزشك در نظر گرفته مي شود كه البته از لمينت بسيار كمتر و تقريبا نصف است.

۲. از لمينت دندان و ارتودنسي ارزانتر و سريع تر است

لمينت ها به جز اينكه در لابراتوار ساخته مي شوند و هزينه لابراتوار نيز زياد است، خودشان جنس خوبي دارند و به همين دليل هزينه بيشتري نيز دارند. آن ها ماندگاري زيادي دارند، ظاهري كاملا طبيعي به لبخند مي دهند و لبخند را به بهترين شكل اصلاح مي كنند اما به دليل همه اين ويژگي ها هزينه بيشتري دارند.

از طرفي ونير كامپوزيت دندان دقيقا همان كاري را انجام ميدهد كه لمينت برايمان انجام مي دهد با اين تفاوت كه جنسشان كم دوام تر از لمينت ها است و اندازه لمينت ها زيبا و طبيعي نيستند. از طرف ديگر ارتودنسي نيز در ساده ترين حالت ممكن ۲ تا ۳ برابر كامپوزيت هزينه در بر دارد تا بتواند كج بودن جزئي دندان ها را برطرف كند.

۳. برخلاف لمينت دندان يك روش دائمي نيست

لمينت دندان يك روش كاملا دائمي است و كسي كه دندان هايش را لمينت مي كند چون ميناي دندانش تراش خورده تا آخر عمر ميبايست لمينت داشته باشد. اين يعني  اگر يك زماني لمينت آسيب ببيند بايد حتما جايگزين شود  و هزينه جايگزين كردن لمينت زياد است. اما ونير كامپوزيت دندان حتي اگر آسيب ببيند هزينه جايگزين كردن و تعمير آن كم است و در صورتي كه از آن خسته شويد تنها كافيست كه كامپوزيت را با كمك دندانپزشك از روي دندان برداريد.

۴. دندانپزشك عمومي نيز آن را انجام مي دهد

روش هاي تخصصي تري مانند ارتودنسي تنها بايد توسط متخصص ارتودنسي انجام شود و همين كه يك متخصص براي شما كاري انجام دهد قطعا هزينه درمان بيشتر هم مي شود. اما اگر درماني توسط دندانپزشك عمومي انجام شود ارزانتر در مي آيد. چون ونير كامپوزيت دندان توسط يك دندانپزشك عمومي يا يك كلينيك دندانپزشكي عمومي نيز انجام مي شود هزينه ان مي تواند كاهش پيدا كند و خيلي ارزان تر از لمينت دندان يا ساير روش هاي اصلاح طرح لبخند باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۲۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :