جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چند حقيقت جالب از طلا، اين فلز شگفت‌انگيز!

طلا يكي از زيباترين و پرطرفدارترين فلزات در جهان است كه ارزش بسيار بالايي دارد. امروزه از آن در خوراكي‌ها هم استفاده مي‌شود. حقايق جالب طلا و جواهر كم نيستند. شايد برايتان عجيب باشد كه بدانيد حدود چند ده هزار سال است جواهرات وارد زندگي بشر شده و اتفاقا نقش مهمي هم ايفا مي‌كنند. در نوشتار حقايق جالب درباره طلا با مجله asby همراه باشيد.

طلا خاصيت درماني دارد.

مي‌توان طلا را به شكل مايع درآورد و به صورت عضلاني تزريق كرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئيد موثر است. گفته مي‌شود كه استفاده از طلا به عنوان روش درماني در هفتاد درصد موارد موفقيت‌آميز بوده است.

مصرف طلا در دندانپزشكي

آقايان نيلو كايرو(Nilo.Cairo) و ا. برينكمن(A.Brinckmann) تحقيق ارزنده‌اي به نام” مواد پزشكي“ ارائه دادند كه در آن طلاي كلوئيدي به عنوان درمان‌گر شماره يك چاقي مطرح شده است.

دندانپزشكي

بيشتر طلاهاي استفاده شده در دندانپزشكي به صورت آلياژ با ديگر فلزات مانند پلاتين، پالاديوم، نقره، مس و روي مي باشد. طلا عنصري غيرسمي بوده و در اثر فرآيندهاي بيولوژيكي براي استفاده هاي دندانپزشكي آماده مي گردد.

براي دندانپزشك استفاده از اين فلز به علت مقاومت بالا ، سختي زياد ، بادوامي آن مناسب است، همچنين طلا هرگز سائيده نشده و تيره نمي شود. همچنين مقاومت بالا نسبت به عوامل شيميايي باعث جلوگيري از پوسيدگي و زنگ زدگي طلا مي گردد.

برخي از افراد از طلا مي‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبيا (Auorophobia) مي‌نامند. افرادي كه به آوروفوبيا مبتلا هستند در صورت ديدن طلا دچار حمله عصبي مي‌شوند.

كاربرد طلا در صنايع هوافضا

در حدود ۲.۲ درصد از تقاضاي طلا در دندانپزشكي مصرف مي‌شود زيرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگي، با همان نرخ رشد ميناي دندان منبسط مي‌شود.

ميزان تقاضا براي دندانپزشكي و مصارف صنعتي در طول سال تقريباْ ثابت مي‌باشد و تغييرات خاصي را نشان نمي‌دهد.

طلا شما را خنك نگه مي‌دارد.

از طلا در ساخت كلاه فضانوردان و مخصوصا شيشه آن استفاده مي‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعكس كرده و همزمان اجازه مي‌دهد كه نور خورشيد به داخل كلاه بتابد. بدين‌ترتيب، فضاي داخل كلاه روشن، اما خنك باقي مي‌ماند.

طلا فلزي است كه مي‌شود آن را خورد.

طلا يك فلز غير سمي است؛ از اين رو مي‌توان لايه‌هاي نازك آن را همراه با غذا يا نوشيدني خورد. در برخي فروشگاه‌ها برگ‌ها و لايه‌هاي نازك طلا را مي‌فروشند و بعضي رستوران‌ها نيز افشانه طلا را به غذاهاي خود اضافه مي‌كنند. لازم نيست نگران خطرناك بودن آن باشيد، زيرا طلا به راحتي هضم مي‌شود و مشكلي براي بدن شما ايجاد نخواهد كرد.

در اقيانوس‌ها طلاي زيادي وجود دارد.

هر مايل مكعب از آب دريا حاوي ۲۵ تن طلا است. بنابراين در تمام اقيانوس‌ها بيش از ۱۰ ميليارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هيچ راهي براي استخراج آن تاكنون پيدا نشده است

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۵۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :