جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قوانين تعيين كارمزد طلا

تعيين كارمزد و كارمزد خريد طلا، از قانون خاصي پيروي نمي‌كند و بيشتر به شكل يك قرارداد و يا عرف در ميان صنف طلافروشان وجود دارد. اما به طور عمده چند عامل را مي‌توان براي تعيين آن در نظر گرفت:

كارهايي كه مدل جديدتري دارند و به مد روز نزديك‌اند، كارمزد بيشتري نسبت به كارهاي قديمي دارند.

دخالت و تلاش سازنده در ساخت قطعات طلا نيز عامل مهم در تعيين قيمت كارمزد طلاست. براي مثال، امروزه كه دستگاه‌هاي پيشرفته مانند CNC جاي انسان را در كارخانه‌ها گرفته، كارمزد طلاها نيز كاهش يافته است. اما اگر فرد سازنده تلاش بيشتري براي ساخت طلا به صورت دستي انجام داده باشد مزد بيشتري را هم طلب مي‌كند.

هر چه در مراحل ساخت مصنوعات طلا هدر رفت طلا بيشتر باشد كارمزد بيشتري براي آن در نظر مي‌گيرند.

به كار بردن جواهرات و سنگ‌هاي قيمتي در ساخت قطعات طلا، بسيار حساس و سخت است. زيرا احتمال شكستن و خرد شدن سنگ‌ها وجود دارد. همچنين اين سنگ ها بايد به صورت جداگانه تراش خورده و آماده استفاده برروي طلا شود كه اين فرايند كارمزد جداگانه خودرا دارد. به همين دليل كارمزد ساخت طلا هايي كه از سنگ‌هاي گرانبها در ساخت آنها استفاده مي‌شود بيشتر از طلاي بدون سنگ است.

كارمزد طلا براي يك كار واحد، روي دو فلز متفاوت، با هم فرق دارد.

برخي از طلاهاي خارجي، به‌ويژه انواع ايتاليايي، كارمزد بيشتري نسبت به اجناس ساخت داخل دارند. كارمزد طلاهاي ايتاليايي، گاهي به ۲۰۰ هزار تومان در هر گرم مي‌رسد.

كارمزد طلا چگونه محاسبه مي‌شود

كارمزد يا كارمزد طلا به صورت گرمي محاسبه مي‌شود.‌ برخي از طلافروشان، مزد طلا را به شكل درصدي محاسبه مي‌كنند كه البته اين كار از نظر اتحاديه صنف فروشندگان و سازندگان طلا خلاف قانون است.

بيشتر بخوانيد : النگو طلا

فرمول محاسبه كارمزد به اين صورت است:

۹ درصدماليات + ۷ درصد سود مغازه‌دار + (وزن كل طلا×(قيمت يك گرم طلا × كارمزد ساخت يك گرم طلا))

مزاياي خريد طلاي بدون كارمزد

بهترين روش براي سرمايه‌گذاري از طريق طلا، خريد طلا بدون كارمزد است. چراكه هنگام خريد، هزينه كمتري را مي‌پردازيد و هنگام فروش آن، ضرر كمتري را متحمل مي‌شويد.

به دليل پايين بودن هزينه طلاي بدون كارمزد مي‌توانيد طلاي سنگين‌تري را از نظر عيار و وزن تهيه كنيد و هزينه كمتري بپردازيد.

به‌خاطر ارزان تر بودن قيمت نهايي محصول، طلاي بدون كارمزد راحت تر به فروش مي‌رود.

معايب تهيه طلاي بدوت كارمزد

خريد طلا با كارمزد پايين يك روش سودآور براي سرمايه‌گذاري است، اما معايب و خطرات زيادي هم دارد ‌كه بايد به آن توجه كنيد:

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه هنگام خريد اينترنتي طلا بايد به آن توجه كنيد، كد موجود روي طلاست. اين كد وظيفه شناسايي طلا، عيار و ويژگي‌هاي آن را دارد. برخي از افراد سودجو كد طلاهاي دست دوم و مستعمل را تغيير مي‌دهند و كدهاي جعلي را جايگزين آن مي‌كنند.

گاهي اتفاق مي‌افتد كه مصنوعات فلزي و بدل از طريق آبكاري طلا به عنوان طلاي دست دوم و بدون كارمزد به فروش مي‌رسد. اين اتفاق مي‌تواند تمام سرمايه شما را از بين ببرد.

رواج خريد و فروش طلاي دست دوم بدون كارمزد ، رونق كسب‌وكار را از واحدهاي توليدي سلب مي‌كند.

منبع : طلافروشي اينترنتي طلاي آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۶:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :