جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به سوالات رايج درباره ارتودنسي نامرئي

اكنون كه با مراحل اصلي درمان ارتودنسي با كمك پلاك هاي نامرئي آشنا شديد بياييد به رايجترين سوالاتي كه درباره اين روش درمان مطرح است پاسخ دهيم.

آيا پلاك شفاف ارتودنسي به دندان ها آسيب مي زند؟

قالب هاي ارتودنسي نامرئي در هيچ يك از مراحل قالب گيري، نصب يا استفاده آسيبي به دندان ها نمي زنند. البته وقتي براي اولين بار پلاك را استفاده مي كنيد ممكن است احساس ناراحتي كنيد، اما اين احساس بعد از يك روز از بين مي رود.

چطور بايد پلاك ارتودنسي را تميز كرد؟

نكته جالب در مورد اين روش ارتودنسي اين است كه هر زمان كه نياز داشتيد مي توانيد پلاك ها را برداريد. توصيه مي شود كه آنها را تمام روز، هر روز حداقل به مدت 22 ساعت استفاده كنيد، اما بيرون آوردن آنها براي مسواك زدن يا خوردن و آشاميدن منعي ندارد.

هر زماني كه پلاك را برداشتيد آن ها را شستشو دهيد و قبل از اينكه دوباره آن ها را روي دندان ها قرار دهيد حتما مسواك بزنيد. به صورت هفتگي هم آن ها را داخل محلول شستشو دهنده مخصوص قرار دهيد تا كاملا تميز شوند.

مدت زمان درمان ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

طول مدت درمان از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. اين مي تواند تحت تاثير ميزان ناهنجاري و نحوه عمل كردن شما به توصيه هاي متخصص ارتودنسي باشد. ولي  به هر روي مدت زمان درمان با اين روش مي تواند از 6 ماه تا 1.5 سال متغيير باشد.

آيا با قالب هاي ارتودنسي مي توان ورزش كرد؟

پلاك هاي ارتودنسي نامرئي به گونه اي طراحي شده اند كه دندان هاي شما را صاف كنند نه اينكه از دندان هاي شما محافظ كنند. بهتر است براي محافظت از دندان ها و خود پلاك ها، حين ورزش كردن آن ها را خارج كنيد و گارد دهان بگذاريد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۶:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :