جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بارداري چه تاثيري بر روي دهان و دندان مي‌گذارد؟

تورم و التهاب لثه

بارداري هرچند كه جزء بهترين تجربه هاي زندگي مادران است، اما به جهت تغييرات هورموني گسترده، مشكلات جزئي تا متوسطي نيز براي آن ها ايجاد مي كند. يكي از شناخته شده ترين اين مشكلات، كه در دهان و دندان نمود پيدا مي كند، تورم لثه و يا تغييرات ايجاد شده در بافت لثه است.

برخي از مادران به جهت نوسانات هورموني ممكن است در برهه اي از دوران حاملگي خود متوجه شوند لثه هايشان متورم شده است و به همين جهت احساس ناراحتي جزئي مي كنند. البته با رعايت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به يك كلينيك دندانپزشكي بارداري خوب اين مشكلات و ناراحتي به خوبي مديريت مي شود.

تحليل ميناي دندان

به جز مشكلاتي كه براي لثه پيش مي آيد، دندان ها در برخي از زنان باردار ممكن است دچار تحليل مينا شوند. مينا سطي ترين و سفت و سخت ترين بخش دندان است. به دليل داشتن حالت تهوع صبحگاهي و بازگشت اسيد معده دندان ها اغلب با چالش تحليل و پوسيدگي در بارداري مواجه هستند كه بايد حتما حالت تهوع به خوبي مديريت شود.

كاهش كلسيم بدن مادر

در دوران بارداري، سلامت لثه و دندان يك نگراني دائمي است. جنين در حال رشد مدام به مواد مغذي نيازمند است و بنابراين بايد رژيم غذايي مناسبي در دوره حاملگي در نظر گرفته شود. مثلا كلسيم يكي از منابع اصلي و مورد نياز جنين در حال رشد است. جنين كلسيم را از هر منبع موجود در بدن  مادر، از جمله دندان ها  و استخوان بيرون مي كشد و استفاده مي كند. بنابراين امكان تحليل دندان ها هم بيشتر مي شود و بايد كليسم بيشتري در حاملگي مصرف شود.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۵:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :