جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي در دوران بارداري

به طور يكلي همه ما مي‌دانيم كه يك فرد باردار بسياري از كار ها را نبايد انجام دهد و بسيار بيشتر از پيش بايد مراقب خود باشد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر درباره استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوران بارداري صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان در بارداري خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

دهانشويه در حالت كلي بسيار مفيد بوده و مي‌تواند سلامت دندان هاي شما را تعمين كند. از جمله فوايد دهانشويه مي‌توان به مواردي همچون:

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  3. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  4. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  5. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  7. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد

اما دقت داشته باشيد كه استفاده از دهانشويه در دوران بارداري با حالت عادي فرق دارد و بايد نكاتي در كنار استفاده از آن رعايت شود. اگر مي‌خواهيد راجع به دندانپزشكي در بارداري و استفاده از دهانشويه در بارداري بيشتر بدانيد مي‌توانيد مقالات مرتبت به اين موضوع را كه در اينترنت موجود است را مطالعه كنيد.

سخن آخر

كسب اطلاعات عمومي و بالا بردن سطح معلومات در هر زمينه اي به شما كمك مي‌كند تا بهترين تصميم را بگيريد و ميزان اشتباه و پشيماني خود را به صفر برسانيد. شما مي‌توانيد با مشاوره گرفتن از يك متخصص در اين زمينه اطمينان خود را از كاري قصد انجام آن را داريد بيشتر كنيد. اما به طور كلي كسب اطلاعات بهترين راه براي هر كسي است كه قصد انجام يك كار، به خصوص موارد پزشكي را دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۵:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :