جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي در دوران بارداري

همه ما مي‌دانيم كه يك خانم باردار بايد از انجام دادن بسياري از چيز ها دوري كند و برعكس، بايد يكسري كار ها را بيشتر از حد معمول انجام دهد. اختلالات هورموني كه در دوران بارداري ممكن است رخ بدهند، مي‌توانند به راحتي بر روي سلامت دهان و دندان تاثير بگذارند. امروز قصد داريم در اين مقاله اطلاعاتي راجع به استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوره بارداري را در اختيارتان قرار دهيم.

نكات استفاده از دهانشويه

براي استفاده حداكثري از دهانشويه ها سعي كنيد به چند نكته زير توجه كنيد:

  1. در صورت لزوم دهانشويه را رقيق كنيد: حتماً برچسب روي هر مارك دهانشويه اي را كه انتخاب كرده ايد بخوانيد. مارك هاي مختلف غلظت هاي مختلفي از مواد بكار رفته دارند و ممكن است  برخي برندها به شما توصيه كنند آنها را با آب رقيق كنيد.
  2. دهانشويه جايگزين مسواك و خمير دندان نسيست: لازم به يادآوري است كه هيچ دهانشويه اي جايگزين روتين مراقبت از دهان و دندان با مسواك زدن و نخ دندان كشيدن نيست. محلول ها به نوعي مكمل مسواك زدن هستند نه جايگزين آن ها.
  3. به اندازه كافي دهان خود را شستشو دهيد: كليدي ترين نكته در استفاده از دهانشويه ها مدت زمان استفاده از آن ها است. براي اينكه بدانيد هر مارك را به چه ميزان و مدت زمان در داخل دهان بچرخانيد برچسپ روي بطري ها را بخوانيد. البته بيشتر شركت هاي توليدي توصيه مي كنند كه محصول را به مدت 30 ثانيه تا يك دقيقه در دهان خود چرخانده و سپس آن را بيرون بريزيد.

دقت داشته باشيد كه بايد حتما براي استفاده با اطمينان از دهانشويه در دوران بارداري از پزشك خود در اين زمينه مشورت بگيريد و مطمئن شويد بايد چگونه از دهانشويه استفاده كنيد و يا اصلا بايد استفاده كنيد يا خير. به طور كلي چه در دوران بارداري چه در حالت عادي بهترين كار هميشه اين است كه با پزشك خود و يا يك مشاور متخصص مشورت كنيد.

كشيدن دندان

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

سخن آخر

تمامي چيز هايي كه در اين مقاله در اختيارتان قرار داديم جزوي از دندانپزشكي بارداري است و وظيفه يك مادر است تا مو به مو به دستورات پزشك خود عمل كند، چرا كه اين امر براي مادر و جنين مفيد است. كسب اطلاعات هميشه بهترين راه حل براي كساني بوده است كه در دو راهي انجام دادن و يا ندادن يك موضوع قرار گرفته اند. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۶:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :