جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جعبه فيوز داخل اتاق

جعبه فيوز داخل اتوموبيل يكي از قطعات بسيار مهم داخلي است كه وظيفه آن كنترل بخش هاي داخلي اتاق خودرو است. جعبه فيوز يكي از لوازم يدكي كيا و هيونداي است كه از اهميت بالايي در اين خودرو ها برخوردار است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا در مورد اهميت جعبه فيوز در اين خودرو ها و دلايل و علامت هاي خرابي آن آشنا شويم. با ما همراه باشيد.

جعبه فيوز چيست؟

جعبه فيوز در واقعا جعبه اي است كه فيوزها و رله هاي (كليدهاي الكتريكي سريع) يك سيستم الكتريكي را در خود جاي داده است. در كاربردهاي خودرو معمولاً يك جعبه فيوز اوليه (كه شامل موتور ولتاژ بالا و فيوزها و رله ها است) به همراه جعبه فيوز ثانويه كه حاوي فيوزها و رله ها به لوازم جانبي است وجود دارد. اكثر وسايل نقليه همچنين داراي جعبه فيوز داخل اتاق يا صندوق خودرو هستند كه معمولاً در سمت راننده تعبيه ميشود. اين جعبه وظيفه كنترل بخش هاي داخلي اتاق را دارد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به خرابي سنسور اكسيژن كيا موهاوي كليك كنيد.

علائم خرابي جعبه فيوز

  • شل شدن فيوز: يكي ديگر از علائم جعبه فيوز داخل اتاق شل شدن يا افتادن فيوز يا فيوزها است. اگر هركدام از فيوزها از بين بروند يا به شل شوند، اين ممكن است نشانه آسيب برخي از پايانه هاي پانل باشد. يك ترمينال آسيب ديده با يك فيوز سست ممكن است باعث ايجاد مشكلات الكتريكي از جمله افت ناگهاني و يا متناوب برق در برخي لوازم جانبي خودرو يا چراغ  ها شود.
  • پريدن فيوز: يكي از اولين علائم خرابي جعبه فيوز پريدن مكرر فيوزها است. اگر جعبه فيوز هر نوع مشكلي در خصوص  مسائل مربوط به سيم كشي داشته باشد، ممكن است باعث شود كه فيوزها به طور مكرر بپرند و بسوزند. وسيله نقليه ممكن است بدون هيچ دليل مشخص يك فيوز خاص را بپراند و ممكن است حتي چندين فيوز به همين شكل بپرند. در چنين شرايطي جعبه فيوز ممكن است جدا شده و كاملا حذف شود. پس از اينكار نوبت به تعويض و خريد يك جعبه فيوز ميرسد.
  • ترمينال ها يا فيوزهاي سوخته

از كجا جعبه فيوز بخريم و سخن آخر

در حالي كه بسياري از جعبه هاي فيوز طراحي و ساخته شده دوام و طل عمر بالايي دارند اما گاهي اوقات مي توانند مشكلات جدي ايجاد كنند و نياز به سرويس داشته باشند. اگر وسيله نقليه شما هر يك از علائم فوق را نشان مي دهد، يا گمان مي كنيد جعبه فيوز شما نياز به تعويض دارد، وسيله نقليه را به يك مكانيك خوب نشان دهيد. اگر ماشين شما يكي از محصولات هيونداي و كيا است براي خريد جعبه فيوز داخل اتاق ماشين خود ميتوانيد با فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو تماس بگيريد تا جعبه فيوز اصلي و اورجينال و مخصوص ماشين خودتان خريداري كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۸:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :