جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترفندهاي رنگ مو

براي كساني كه چند تار زلفشان سفيد است، و مي خواهند با رنگ كردن از شرشان خلاص شوند، گفته شده كه به سراغ ريشه ها بروند.

اول ريشه ها را رنگ بزنيد و۱۰ تا ۱۵ دقيقه صبر كنيد و بعد رنگ مو را تا انتهاي نوك ساقه بكشيد و بعد از چند دقيقه آب بكشيد.

اگر بيشتر موهاي‌تان سفيد است اول از جلوي سر شروع به رنگ كردن مو كنيد. اگر شقيقه‌ها سفيد بودند اول شقيقه‌ها را رنگ كنيد و بعد از پشت سر شروع كنيد. در كل هرجا كه سفيدي بيشتر بود اول آنجا را رنگ كنيد و بعد قسمت‌هاي ديگر.

اگر هم سفيدي موهاي‌تان كم است ابتدا از پشت سر و از ريشه شروع به رنگ كردن مو كنيد. بعد بغل‌ها و سپس جلوي سر را چون جلوي سر حرارت بيشتري دارد.

داستان نوك موها و قيچي

يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد رعايت كرد تا نتيجه بهتري از رنگ كردن موها به دست بيايد، اين است كه اگر نوك موهاي شما به هر دليل دچار موخوره شده است بايد قبل از رنگ كردن آنها را كوتاه كنيد.

موي خشك و شكننده نمي تواند به خوبي، رنگ را در خود نگه دارد و بعد از مدت كوتاهي رنگش از بين مي رود و به اصطلاح، موها بدرنگ مي شود.

بنابراين بهتر است قبل از رنگ كردن حتما سر موهاي تان را كوتاه كنيد تا قسمت هاي خشك و آسيب ديده اي در موي تان وجود نداشته باشد.

جنس ظرف مهم است۰۰۰

كارشناسان سالن هاي زيبايي و آرايشگران توصيه مي كنند، براي رنگ كردن، رنگ مورد نظرتان را در يك ظرف غيرفلزي بريزيد

دارندگان موهاي زبر توجه كنند!

اگر موهاي شما خيلي زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شايد لازم باشد كه قبل از رنگ كردن آن ها را نرم كنيد، چون با نرم كردن، لايه هاي كوتيكول رنگ را بهتر جذب مي كنند.

بيشتر بخوانيد :

مراقب نرم كننده باشيد

شما نبايد از چند ساعت قبل از رنگ كردن از نرم كننده استفاده كنيد، چند ساعت قبل از رنگ كردن فقط شامپو كنيد. اگر مي خواهيد موهاي تان خوب رنگ بگيرد بايد هيچ چيزي مثل چربي يا كثيفي روي موها نباشد.

براي اينكه نرم كننده هم اثر خوب خود را داشته باشد، وقتي حسابي موهاي خود را آب داديد،  با انگشتان يا يك شانه دندانه درشت به خوبي نرم‌كننده را بين موها پخش كنيد.

عجول نباشيد!

در شستن رنگ مو عجول نباشيد. زمان شستشو را بر اساس بروشور رنگ مو تنظيم كنيد. اگر زمان مناسب براي نوع رنگي كه استفاده كرده ايد حداكثر زمان لازم براي رنگ گيري مو است اجازه دهيد تا در حداكثر زمان تعيين شده، رنگ روي مو باقي بماند.

موهاي خاكستري و سفيد ديرتر از موهاي رنگي، رنگ مي گيرند و اگر شما چنين موهايي داريد بايد بيشتر از حد معمول صبر كنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد و موي شما بهتر رنگ را جذب كند.

آبكشي و ريزش موها

بعد از رنگ‌كردن موهاي‌تان سعي كنيد آنها را با آب سرد بشوريد، اين روش تا حدي از ريزش موها جلوگيري مي‌كند.

شامپو شايد براي وقتي ديگر!

بعد از رنگ كردن حداقل تا ۲۴ ساعت نبايد موها را شامپو زد، تا رنگ بتواند به خوبي در هر ساقه مو نفوذ كند.

 

دكلره

اگر مي خواهيد چهره طبيعي تري داشته باشيد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه هيچوقت از رنگ هايي كه نياز به دكلره مو دارند، استفاده نكنيد، چون علاوه بر اينكه رنگ موي شما را مصنوعي نشان مي دهد، ممكن است سبب آسيب جدي به ريشه هاي مو سوزاندن آنها نيز شود.

وازلين در جايگاه يك پوشش

از وازلين براي چرب كردن نواحي گوش، پشت گردن و خط رشد مو در پيشاني و كنار گوش استفاده نماييد.

اين كار باعث مي شود تا از رنگ شدن پوست تان در هنگام رنگ موي سر جلوگيري كنيد

منبع : دوره هاي آموزش آرايگشري الماس نشان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۵:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :