جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت خريد طلا از مشتري چگونه تعيين مي‌شود؟

قيمت‌گذاري روي طلا هنگام خريد يا فروش، اصول خاص خودش را دارد‌. بيشتر افراد با قوانين خريد اين كالا از طلا فروش آشنايي دارند. اما قيمت خريد طلا از مشتري چيزي است كه شايد هر كسي آن را نداند.

زماني كه به عنوان مشتري، قصد فروش طلاي خود را داريد، قيمتي كه طلافروش روي طلاي مي‌گذارد در واقع فقط پول طلاي خام با عيار كمتر است. يعني فقط فلز طلاي شما و وزن آن محاسبه مي‌شود.

پس قبل از فروش بايد بررسي كنيد و ببينيد قطعه طلاي شما براي طلافروش دقيقا چه كاربردي دارد. معمولا طلافروشان به دو دليل طلاي كاركرده را از مشتري مي‌خرند:

۱. قطعات طلا را ذوب كرده و به چرخه توليد بر‌گردانند.

۲. اگر طلاي شما تميز، نسبتا سالم و قابل استفاده باشد، با … و يا انجام اندكي تغيير مثل آبكاري يا تعمير قطعات ناسالم، آن را به عنوان طلاي بدون اجرت مي‌فروشند.

قيمت طلاي شكسته و غيرقابل مصرف

اگر قطعه طلايي كه مشتري به مغازه‌دار مي‌فروشد، شكسته و غيرقابل استفاده باشد، به اندازه ۱ تا ۲ درصد زير قيمت طلاي روز خريداري مي‌شود. يعني قيمت طلا در روز و روي تابلوي مغازه‌ها به هر اندازه‌اي كه باشد، طلاي شما هنگام فروش، حدود ۱ يا ۲ درصد كمتر از آن محاسبه مي‌شود. البته اين ۱ يا ۲ درصد، در اصطلاح طلافروشي با واژه عيار سنجيده مي‌شود. يعني مغازه‌دار به شما مي‌گويد، به جاي آنكه طلاي شما را با عيار ۷۵۰ بخرم، با عيار ۷۴۰ در هر گرم طلا محاسبه مي‌كنم.

قيمت طلاي سالم و تميز

اگر طلايي كه قصد فروش آن را داريد سالم و تميز است، روش محاسبه متفاوتي دارد. درصورتي كه طلاي خود را به طلا فروشاني كه كارشان خريد و فروش طلاي دست دوم است بفروشيد، آنها مي‌توانند طلاي خريداري شده از شما را تعمير و آبكاري كند، جلا دهد و پشت ويترين مغازه بگذارد. بنابراين اگر طلاي شما سالم و تميز است، با مراجعه به فروشگاه هاي “دست دوم فروش” امكان دارد بتوانيد آن را به قيمت روز طلاي ۱۸ عيار، و يا با ميزان كسري كمتر بفروشيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۱۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :