جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت سرويس طلا چگونه تعيين مي‌شود؟

تعيين قيمت سرويس طلا با درنظرگرفتن سه فاكتور بسيار مهم تعيين مي‌شود:

وزن سرويس

وزن سرويس در تعيين قيمت سرويس طلا نقش اساسي را ايفا مي‌كند. هر چه سرويس طلايي كه انتخاب مي‌كنيد سبك‌تر باشد، قيمت كمتري هم دارد. در مقابل با بالارفتن وزن نهايي سرويس طلا، هزينه تمام شده آن هم افزايش مي‌يابد.

اجرت ساخت

حتماً تا به‌حال اصطلاح اجرت ساخت را در خريد طلا و جواهر شنيده‌ايد. اجرت ساخت سرويس طلا و قطعات طلا هزينه تمام‌شده‌اي است كه طلاساز يا طلافروش براي طراحي طلا و ساخت آن از شما دريافت مي‌كند.

مقدار اين اجرت بنا بر نوع طلاي مصرفي، طراحي طلا، استفاده از سنگ‌هاي قيمتي در آن و … متفاوت است. بايد اين نكته را به شما بگويم كه اجرت ساخت فقط هنگام خريد طلاي نو يا دست‌اول محاسبه مي‌شود.

براي مثال طلاهايي كه به عنوان طلاي ايتاليايي شناخته مي‌شوند و يا سرويس‌هاي طلا فانتزي كه طراحي خاص و ويژه‌اي دارند، اجرت ساخت بالاتري هم دارند.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

سنگ، نگين و ساير متعلقات سرويس

خيلي از سرويس‌ها وجود دارند كه روي آن‌ها با انواع سنگ‌ها، نگين‌هاي قيمتي و يا مرواريد و … تزيين شده است. اين موارد نيز به طور مستقيم روي قيمت سرويس طلا تأثير گذارند. به اين صورت كه هر چه ميزان استفاده از سنگ‌هاي قيمتي و نگين‌هاي اصل مانند الماس و … در يك سرويس بيشتر باشد، قيمت آن هم بالاتر مي‌رود.

همچنين نوع تراش سنگ‌ها، ميزان ريز يا درشت بودن آن‌ها و … هم اين قيمت را كم يا زياد مي‌كند.  

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :