جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لنت ترمز هيونداي

در اين مقاله با نكاتي اساسي درباره لنت ترمز هيونداي و كيا آشنا خواهيد شد و با كمك اين نكات، بهتر خواهيد توانست لنت ترمز اصلي و خوب بخريدلنت ترمز يكي از مهمترين قطعات و لوازم يدكي كيا و هيوندا است . زماني كه خودرو ميخواهد از توقف بايستد نيازمند يك اصطكاك قابل توجه است. وظيفه توليد اين اصطكاك مستقيما برعهده سيستم ترمز است كه آن هم نهايتا از لنت ترمز براي توقف استفاده ميكند. در خصوص طول عمر لنت ترمز هيونداي و كيا هيچ قانون نوشته شده خاصي وجود ندارد.

عملكرد و طول عمر لنت

طول عمر آن ها هرچند به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد اما بيشتر وابسته به شيوه رانندگي و راندن شما دارد. اما به صورت حدودي برآورد ميشود كه طول عمر هر لنت تا 80 هزار كيلومتر باشد و بعد از آن بايد تعويض شود. لنت ها به محض اينكه ما پا روي پدال ترمز گذاشتيم به سمت ديسك ها فشرده شده و با ايجاد يك اصطكاك قابل توجه باعث كم شدن سرعت و در نهايت توقف كامل خودرو ميشوند.

علل مختلفي ميتوانند روي طول عمر لنت ترمز هيونداي و كيا تاثير بگذارند. ما در ادامه به برخي از آن ها خواهيم پرداخت:

نوع خيابان يا مسير رانندگي

نوع لنت ترمز

تعداد مسافرين و سرنشين ها

مسافت طي شده

همچنين در مورد شمع هيونداي جنسيس و كوپه و راهنماي تعويض آن بيشتر بخوانيد.

تعويض لنت ترمز هيونداي و كيا

چراغ هشدار: خودوهاي نويني مثل هيونداي و كيا اغلب سنسور لنت ترمز دارند و زماني كه لنت ها رو به كاهش هستند آلارم ميدهند. با اولين آلارم شما بايد يك دست كامل لنت هيونداي يا كيا را تعويض كنيد.

وارسي چشمي ساده: زماني كه لنت ها سالم باشد شما بايد با نگاه كردن از ميان رينگ ها بتوانيد حداقل 3 ميلي متر از ضخامت لنت ها را ببينيد. اگر نتوانيد با  چنين صحنه  اي مواجه شويد بهتر است كه سريعا به فكر تعويض آن ها باشيد.

شنيدن صداي عجيب مثل خرخر از لنت: معمولا زماني كه ضخامت لنت ها كم ميشود صداهاي خاصي از آن هنگام ترمز كشيدن از آن شنيده ميشود. اما اگر اين صدا خرخر و شبيه به صوت بود احتمالا كل لنت ترمز هيونداي شما تمام شده و نياز به تعويض داريد.

كشيدن فرمان در زمان ترمز: اگر وقتي ترمز ميگيرد فرمان ناخودآگاه به يك سمت كشيده شد، احتمال اين ميرود كه زمان تعويض لنت ترمز هيونداي باد. هرچند كه اين وضعيت ميتواند نشان دهنده خراب شدن كاليپرها باشد.

لرزيدن غيرعادي پدال ترمز: وقتي حس كرديد حين ترمز گرفتن ترمز، پدال زير پايتان در حال لرزيدن است وقت تعويض لنت خودرو رسيده  است.

چند نكته و حرف آخر

دقيقا مانند طول عمر لنت ترمز هيونداي، طول عمر ديسك ترمز به نوع ماشين، مدل آن و نحوه رانندگي با آن بستگي دارد. اما طبق يك قاعده كلي طول عمر ديسك ترمز معمولا بيشتر از اغلب لنت ها است. اما به جهت رعايت مسائل ايمني بهتر است كه همزمان با هم آن ها را عوض كنيد.

بايد بگوييم كه بهترين جا براي تهيه لنت ترمز براي هيونداي و كيا فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو است. شما مي‌تواند با مراجعه به يكي از اين فروشگاه ها با كيفيت ترين لنت را با پايين ترين قيمت تهيه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :