جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي بارداري

ابتدا و قبل از هرچيزي بايد بگوييم كه بالا رفتن اختلالات هورموني در دوران بارداري مي‌تواند باعث بروز مشكلات فرآواني شود. براي همين ما اين مطلب را در مورد ارتودنسي در بارداري آماده كرديم تا شما به عنوان يك مادر باردار بتوانيد براي سلامت خود و جنينتان تصميمي درسست بگيريد. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي در زمان بارداري

درمان ارتودنسي دندان در دوران بارداري كاملا ايمن بوده و هيچ عارضه اي براي بانوان نخواهد داشت. در دوران بارداري، بانوان بايد بيشتر از قبل به بهداشت دهان و دندان خود اهميت دهند؛ چرا كه در اين دوران به دليل تغييرات هورموني ايجاد شده در بدن ممكن است بدن به پلاك و باكتري واكنش نشان داده و موجب بروز بيماري هاي لثه، ورم لثه، ايجاد بوي بد در دهان و غيره شود.

ارتودنسي يكي از تخصص هاي رشته دندانپزشكي است كه به منظور مرتب كردن، رديف كردن دندان ها و هماهنگي فك ها به كار برده مي شود. مي توان از اصلي ترين وظايف ارتودنسي به تشخيص، پيشگيري و درمان ناهنجاري هاي دنداني فكي اشاره كرد. همچنين بارداري يكي از مهم ترين اتفاقات در طول زندگي بانوان است، در صورتي كه خانمي در طول درمان ارتودنسي دندان متوجه شود كه باردار است، مي تواند درمان را ادامه دهد.

تاثيرات بارداري بر روي دهان و دندان

بارداري دوره حساسي است كه ميتواند تغييرات بسيار زيادي در آن به وجود بيايد. بر اثر تغييرات هورموني طيف وسيعي از تغييرات كه شامل برخي مشكلات و جوانب منفي نيز ميشود در اين دوره به وجود مي آيد. به عنوان مثال، حاملگي باعث مي شود كه بعضي از خانم ها التهاب لثه يا حتي عفونت آن را تجربه كنند. يه اين وضعيت بيشتر بيماري لثه گفته ميشود.

تغييرات و بازگشت آنها بعد از بارداري

اين تغييرات هورموني در دوران بارداري همچنين مي توانند دندانها را شل كنند. البته اين بدان معنا نيست كه دندانهاي شما در معرض خطر ريزش قرار دارند؛ و همه آن ها ممكن است بي افتند. پس از زايمان و به دنيا آمدن نوزاد، دندان هاي شما بايد مثل قبل از حاملگي در جاي خود محكم شوند و ديگر لق نباشند.

رژيم غذايي ارتودنسي و سخن آخر

توجه داشته باشيد كه ما هميشه بر اين موضوع تاكيد كرديم كه تحقيق كردن مهم ترين كار براي يك تصميم گيري درست است. علاوه بر آن باعث مي‌شود احتمال پشيماني بعد از انجام كار به حد اقل ممكن برسد.

نشان داده شده است كه يك رژيم غذايي حاوي پروتئين بالا توليد شير مادر را افزايش مي دهد و حتي اين رژيم براي مادران باردار توصيه شده است. از منابع بسيار مهم جذب پروتئين ميتوان به انواع گوشت ها اشاره كرد؛ اما جويدن برخي از گوشت ها دشوار است و در طول درمان ارتودنسي در دوران بارداري توصيه نمي شود. مخصوصا استفاده از گوشت گاو يا استيك نپخته ميتواند براي شما خطرناك است.

اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :