جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تنفس دهاني، ارتودنسي

ارتودنسي يك رشته بسيار مهم در علم دندانپزشكي است كه مي‌تواند مشكلات بسيار زيادي را برطرف كند. يكي از اين مشكلات مي‌تواند درمان تنفس دهاني به وسيله ارتودنسي باشد. ارتودنسي مي‌تواند بسياري از مشكلات دهاني و دندني را برطرف كند و همچنين تاثير بسزايي بر بهداشت دهان و دندان بگذارد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

مشكلات تنفسي

طي سال هاي اخير متخصصان و محققان، مطالعات زيادي در زمينه نفس كشيدن و تاثيرات آن بر رشد فك و صورت انجام داده اند. تقريبا نتيجه همه اين تحقيقات نشان داده كه نه تنها نوع نفس كشيدن با نحوه رشد استخوان هاي فك و صورت ارتباط دارد، بلكه تاثير مستقيمي با هم دارند. در واقع ثابت شده كه مشكل تنفسي  مي تواند باعث اختلال در رشد فك باشد و هم اختلالات ساختاري فك ها، مثل كوچك بودن آن ها،  مي تواند موجب مشكلات متعدد تنفسي شود. يعني يك رابطه دو طرفه و مستقيم بين آن ها حاكم است.

همچنين درباره ارتودنسي نامرئي نيز بيشتر بدانيد.

ضرر تنفس دهاني و اهميت تنفس درست

مشكلات تشكيل فك، متورم شدن لوزه ها يا آدنوئيد ها، انواع و اقسام آلرژي ها و يا حتي عادات نادرست  مي تواند باعث دهاني شدن تنفس شود. مشكل اين است كه تنفس دهاني  مي تواند  اثرات طولاني مدتي داشته باشد. براي مثال از خشكي دهان گرفته تا پوسيدگي دندان و آپنه خواب مي توانند عوارض تنفس دهاني باشند. در كودكان ، تنفس دهاني همچنين  مي تواند  منجر به ايجاد تغييرات جزئي تا متوسط در صورت شود كه بر چهره و عملكرد فك تأثير منفي مي گذارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي متحرك بر روي لينك كليك كنيد.

در شرايط ايده آل، انسان از طريق بيني خود نفس مي كشد. اين كار اجازه مي دهد هوا قبل از ورود به سيستم تنفسي گرم و مرطوب شود. با اين حال، بخش قابل توجهي از جمعيت جامعه، از جمله كودكان ، به جاي آن  كه از بيني نفس بكشند از دهان خود نفس مي كشند. اين وضعيت با نام تنفس دهاني شناخته مي شود كه خطرناك است و در صورت ادامه دار بودن  مي تواند مشكلات زيادي براي افراد پيش بياورد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به تجهيزات ارتودنسي و ارتودنسي براي كودكان مي‌توانيد بر روي لينك كليك كنيد.

درمان تنفس دهاني

تقريبا تمام مراكز معتبر ارتودنسي در دنيا به والدين توصيه مي كنندكه كودكان خود را از سن 7 تا 10 سالگي به طور منظم و دست كم سالي يكبار به نزد يك متخصص ارتودنسي خوب ببرند. متخصص ارتودنسي مي تواند مشكلات احتمالي دنداني كه در ارتباط با تنفس هستند را تشخيص داده و مناسبترين درمان ها را براي آن در دستور كار قرار دهد. حتي اگر لزومي به مداخله نبود شما موظفيد براي حفظ سلامتي و به جهت آينده نگري و پيشگيري از مسائل احتمالي آينده كودك را به نزد متخصص ارتودنسي ببريد.

سخن آخر

اگر شما مشكلات تنفسي داريد و مي‌خواهيد آن را برطرف كنيد مي‌توانيد به يك متخصص ارتودنسي نيز مراجعه كنيد تا در صورت نياز به شما كمك كند و مشكلتان را برطرف كند. تحقيق كردن و كسب اطلاعات بهترين راه براي داشتن تني سالم و زندگي با استرس كمتر مي‌باشد. اميدواريم اين مطلب نيز براي شما مفيد بوده باشد و استفاده كافي كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۰:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :