جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز راجع به ارتودنسي

زمان كه دندان ها و فك دچار مشكل و ناهنجاري مي‌شوند، بايد درمان ارتودنسي آغاز شود. در اين مقاله ما سعي كرده ايم تا همه چيز را راجع به ارتودنسي با شما درميان بگذاريم و اطلاعات خوبي را در اختيارتان قرار دهيم. با ما در اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي دندان چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

ارتودنسي يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

همچنين راجع به ارتودنسي متحرك نيز بيشتر بدانيد.

طول درمان ارتودنسي

مدت زمان درمان ارتودنسي به شدت ناهنجاري دندان و فك ،سن بيمار ،نوع ارتودنسي ، همكاري بيمار ، كشيدن يا نكشيدن دندان و … بستگي دارد اما به طور متوسط حدودا بين 15 تا 24 ماه زمان براي ارتودنسي ثابت نياز است .مدت زمان درمان ارتودنسي متحرك معمولا كوتاه تر از ارتودنسي ثابت است.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به هزينه ارتودنسي دندان بر روي لينك كليك كنيد.

ورزش كردن با ارتودنسي

ورزش كردن مانعي براي درمان ارتودنسي به وجود نمي آورد . فقط حتي الامكان بايد از ورزش هايي كه امكان آسيب رسيدن به صورت در آن وجود دارد خود داري كرد يا از محافظ دهان استفاده شود.اگر بيمار از ارتودنسي متحرك استفاده مي كند مي بايست هنگام ورزش كردن دستگاه ارتودنسي را در بياورد.

به طور كلي در ورزش هاي تماسي مانند كشتي، واليبال، فوتبال و ساير ورزش هاي مشابه كه امكان برخودر اشياء يا افراد به دهان وجود دارد مي توان از گارد دهان و دندان استفاده كرد. كسي كه ارتودنسي ميكند ميتواند حين ورزش از اين گاردها استفاده كند.

درمورد ارتودنسي ثابت نيز بيشتر بدانيد.

انواع ارتودنسي

مواردي كه در انتخاب نوع ارتودنسي نقش دارد نوع ناهنجاري، سن بيمار ، شكل مشكل و … است بنابراين نمي توان به دلخواه و اصرار خود بيمار از روش خاصي استفاده كرد. ارتودنسي متحرك معمولا در سنين پايين تر (12-14 سال) استفاده مي شود . ارتودنسي متحرك بيشتر براي اصلاح فك انجام مي شود لذا بعد اين سن به دليل كامل شدن رشد فك ها ، ارتودنسي متحرك تاثير چنداني بر روي بيمار نخواهد داشت .براي سنين بالاتر معمولا از ارتودنسي ثابت استفاده مي شود و براي اصلاح فك بايد جراحي فك را در نظر گرفت.

سخن آخر

اگر شما در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد مي‌توانيد مقالات ديگر ما كه مرتبط به ارتودنسي هست را نيز مطالعه كنيد. به طور كلي ارتودنسي قابل اطمينان ترين روش براي درمان مشكلاتي از قبيل تنفس دهاني، پر خوري عصبي، ناهنجاري در فك و نا مرتب بودن دندان ها است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۶:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :