جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خودرو كيا و خرابي سنسور اكسيژن موهاوي

كمپاني خودرو سازي كيا يكي از قديمي ترين كمپاني هاي خودرو سازي كره است كه خودرو هاي بسيار با كيفيتي مانند موهاوي را توليد مي‌كند. امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد داريم شما را بيشتر با اين كمپاني كره اي آشنا كنيم مي‌خواهيم درمورد يكي از مهمترين لوازم يدكي كيا يعني سنسور اكسيژن در خودرو موهاوي صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

كمپاني كيا موتورز

كيا موتورز كه در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو توليد كرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها يك سال، توليدش را به 95٫000 دستگاه افزايش داد. در سال 1992، كيا موتورز آمريكا، در ايالات متحده آمريكا شروع بكار نمود. ﺍولين خودروي دﺍرﺍي برند كيا، در ﺍياﻻت متحده ﺍز طريق 4 شعبه نمايندگي فروش در پورتلند، اورگن و در فوريه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، كيا به صورتي روش‌مند فعاليت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمايندگي‌هاي فروش در سال 1994 مدل كيا سفيا ﺍين شركت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتي، ﺍندك خط توليد محصول ﺍين شركت، ﺍز طريق مدل كيا اسپورتيج، شركت گسترش يافت.

شركت كيا موتورز از قديمي ترين شركت هاي خودرو ساز كره جنوبي در ابتدا فعاليت خود را در سال 1944 با توليد مفتول هاي فلزي و دوچرخه سواري ، و در سال 1952 با ساخت موتور سيكلت ، كاميون و خودروي سواري آغاز كرد.

نقش سنسور اكسيژن

سوند لامبدا يك قطعه الكترونيكي است كه نسبت اكسيژن موجود در يك گاز يا مايع را اندازه گيري مي كند.اين نسبت به نام نسبت لاندا خوانده مي شود. در موتور احتراق داخلي اين سنسور نسبت اكسيژن موجود در گازهاي خروجي از اگزوز را اندازه گيري مي كند.

نشانه هاي خرابي سنسور اكسيژن

اگر يكي يا چند نشانه از موارد زير را در خودروي خود مشاهده كرديد، اطمينان داشته باشيد كه سنسورهاي اكسيژن آن دچار ايراد شده است.

  • عقربه سرعت شمار شلاق زده و از حدي مشخص بالاتر نمي‌رود.
  • در سر بالايي‌ها و هنگام دنده معكوس خودرو ريپ مي‌زند
  • هنگام ترمز ناگهاني و يا روي دست اندازها خودرو تمايل به خاموش شدن دارد.
  • خودرو در دنده ٢ كله مي‌كند

عملكرد سنسور اكسيژن

سنسور اكسيژن در حقيقت مقدار اكسيژن نسوخته در اگزوز را نشان مي دهد و معادل ميزان اكسيژن نسوخته ولتاژي توليد مي كند كه در كمترين غلظت اكسيژن، معادل ٠.١ ولت و در بيشترين غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از اين سيگنال ولتاژي استفاده مي كند تا چگونگي وضعيت احتراق سوخت در موتور را تحليل كرده و پس از آن به بهترين شكل ممكن غلظت سوخت در برابر هوا را تعيين كند. به اين ترتيب مصرف خودرو كم مي شود و آلاينده هاي خروجي از اگزوز آلودگي كمتري خواهند داشت. در خودروي موهاوي يك سنسور اكسيژن هم بعد از كاتاليست قرار مي گيرد تا راندمان اين كاتاليست را مورد بررسي قرار دهد.

سخن آخر

شما براي اينكه بهترين قطعات را با پايين ترين قيمت براي خودرو خود تهيه كنيد نياز داريد تا حتما اطلاعات خود را در زمينه هاي لازم افزايش دهيد. براي همين منظور ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم براي خريد سنسور اكسيژن مناسب و اصل براي خودروي خود از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۵:۱۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :