جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي در دوران بارداري

در دوران بارداري بسياري از مادران براي استفاده از دهانشويه و به طور كلي مراجعه به دندانپزشك بارداري بيم دارند و اين موضوع كاملا طبيعي است. اما ما امروز مي‌خواهيم در اين مقاله همه چيز را راجع به استفاده از دهانشويه در دوران بارداري و كشيدن دندان در اين زمان به شما بگوييم تا ديگر استرس مراجعه به دندانپزشكي را نداشته باشيد.

كشيدن دندان و بيهوشي در بارداري

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

استفاده از دهانشويه

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

  1. بعد از خارج كردن محلول از دهان دست كم تا 30 دقيقه چيزي نخوريد تا اثر فلورايد كاهش نيابد.
  2. بعد از ريختن محلول شوينده در داخل دهان، دهان خود را ببنديد و با محلول را داخل دهان خود بچرخانيد
  3. از مقدار مناسب استفاده كنيد. براي اين كار برچسپ روي محلول را بخوانيد
  4. دهانشويه را قورت ندهيد. مقادير بالاي فلورايد در صورت بلعيده شدن مي توان مسموميت ايجاد كند.

انتخاب بهترين دهانشويه و سخن آخر

هنگام خريد دهان شويه، در نظر بگيريد مهم ترين فوايد دهانشويه براي شما چيست. به دنبال گزينه هاي بدون الكل باشيد تا نگران خطرات مرتبط با دهان شويه حاوي الكل نباشيد. حتما به دنبال دهان شويه مورد تأييد بگرديد و بررسي كنيد كه آيا آن به مواردي كه مي خواهيد درمان كنيد ، پاسخ مي دهد. اگر خود را مطمئن نمي دانيد ، دريغ نكنيد كه از دندانپزشك خود كمك بخواهيد!

شما به ععنوان يك مادر باردار در قبال خود و جنين در شكمتان وظيفه داريد براي استفاده از دهانشويه در بارداري حتما با پزشك خود مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۱:۱۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :