جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل ارتودنسي

ارتودنسي دندان مطمئن ترين روش براي درمان نامنظمي ها و ناهنجاري هاي فك و دندان ها است و مي‌تواند مشكلاتي مانند تنفس دهاني را درمان كند. امروز در ابن مقاله قصد داريم تا بيشتر در مورد ارتودنسي با شما صحبت كنيم و اطلاعات مفيدي را در مورد ارتودنسي دندان در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي دندان يكي از درمان هاي نسبتا طولاني مدت در دندانپزشكي است كه بسته به نوع مشكل فك و دندان و شدت آن، ممكن است بين 6 ماه تا 3 سال و يا حتي بيشتر ادامه داشته باشد. اين درمان از چند مرحله اساسي و كلي تشكيل شده است كه با هم در اين مقاله به معرفي مراحل ارتودنسي دندان به ترتيب خواهيم پرداخت.

در مورد ويژگي هاي متخصص ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

مراحل ارتودنسي

مرحله اول ارتودنسي : بطور معمول متخصص ارتودنسي شما اولين جلسه را به معاينه و بررسي مشكلات دندان‌هايتان اختصاص مي دهد. در همان جلسه اول ويزيت، متخصص ارتودنسي به شما درباره نحوه تشخيص و بررسي دندان ها و فك توضيحاتي ارائه ميدهد.

مرحله دوم

بعد از آن، جهت مشاهده دقيقتر و تشخيص بهتر، با اشعه ايكس از دندان هاي شما عكس گرفته ميشود. راديوگرافي از تك تك دندان ها، سبب مي شود تا بتوان هر گونه مشكلي كه متوجه دندان هايتان است را قبل از نصب براكت هاي ارتودنسي بر طرف كرد. بنابراين اين مرحله از پايه هاي ثابت مراحل ارتودنسي دندان است.

مرحله سوم

با اين ارزيابي ها و بررسي هاي دقيق متخصص ارتودنسي اكنون مي تواند نظر قطعي خود درباره نوع و شدت مشكل شما و برنامه درماني پيش رو را به اطلاعتان برساند.

راجع به ارتودنسي ارزان نيز بيشتر بدانيد.

مرحله چهارم

اين تنها كاري نيست كه متخصص قبل از شروع درمان انجام ميدهد. او در مرحله بعدي به سراغ پر كردن پوسيدگي ها و جرم گيري دندان ها مي رود. زيرا اگر دندان ها سالم نباشند درمان ارتودنسي شما هيچ معنايي ندارد و مراحل ارتودنسي نيز با موفقيت به اتمام نخواهند رسيد. و حتي در طول مدت درمان چه بسا دندان ها به شدت آسيب ببينند و حتي نحوه مسواك زدن و شستشوي دهان و دندان به مشكل بر بخورد.

همچنين راجع به ارتودنسي متحرك نيز بيشتر بدانيد.

مرحله پنجم

پس از رفع همه مشكلات احتمالي دهان و دندان در صورتي كه به تشخيص متخصص شما نياز به درمان ارتودنسي متحرك داشته باشيد. بايد در همان جلسه از فك بالا، پايين و دندان هاي شما قالبگيري شود تا بتوانيد وارد ساير مراحل ارتودنسي دندان شويد . با مراحل ارتودنسي ثابت و متحرك در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد.

چند نكته و سخن آخر

اگر به دنبال متخصص ارتودنسي مي‌گرديد و در كرج زندگي مي‌كنيد به شما تعوصيه مي‌كنيم چند تا از مقالات مرتبط با اين مقاله را حتما مطالعه كنيد. مطالعه و كسب اطلاعات باعث مي‌شود بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد و پشيمان نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۵:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :