جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي كودكان

ارتودنسي دندان بدون شك اين ترين و مطمئن ترين راه براي درمان ناهنجاري هاي دهان ودندان و مرتب كردن دندان هاي نامنظم داخل فك است. بهترين سن براي شروع درمان ارتودنسي بدون شك سنين كودكي 8 تا 12 سال است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي كودكان آشنا كنيم با ما همراه باشيد.

وسايل ارتودنسي ثابت

اين ها رايج ترين دستگاه هايي هستند كه در ارتودنسي دندان استفاده مي شوند. در مواردي كه دقت مهم است از آنها استفاده مي شود. فرد مي تواند به طور معمول با وسايل ثابت غذا بخورد، اما بايد از مصرف برخي غذاها و نوشيدني ها مانند نوشيدني هاي گازدار، آب نبات سفت، آدامس و ساير غذاهاي چسبنده اجتناب كند.افرادي كه در ورزش هاي تماسي شركت مي كنند بايد اين موضوع را به متخصص ارتودنسي خود اطلاع دهند، زيرا ممكن است به محافظ مخصوص لثه نياز داشته باشند.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي نامرئي بر روي لينك كليك كنيد.

  • مهاربندها يا بريس هاي دنداني
  • نگهدارنده فضاي ثابت: اگر كودك دندان شيري خود را از دست بدهد، نگهدارنده فضا تا زماني كه دندان بزرگسال از بين نرود، حركت دو دندان در دو طرف فضاها را به داخل آن متوقف مي كند. يك باند در كنار فضا به يكي از دندان ها ثابت مي شود و يك سيم از باند به دندان ديگر مي رود.
  • وسايل ارتودنسي متحرك
  • لوازم ثابت مخصوص: اين موارد مي توانند به كنترل رانش زبان كمك كنند. ممكن است ناراحت كننده باشند، به خصوص هنگام غذا خوردن. بنابراين فقط در صورت لزوم استفاده مي شوند.

همچنين درمورد ارتودنسي متحرك نيز بيشتر بدانيد.

شرايط مراجعه به متخصص ارتودنسي

اگر فك ها و دندان ها به درستي رشد نكنند سوانسداد مي تواند ايجاد شود. دندان ها كج و نامرتب خواهند بود و ممكن است مجموعه هاي پايين و بالا دندان به طور مرتب روي هم قرار نگيرند.

درمورد ارتودنسي ثابت نيز بيشتر بدانيد.

مال اكلوژن يك بيماري نيست و بر سلامت جسمي تأثير نمي گذارد. اين يك تغيير در موقعيت دندان است. با اين حال ممكن است بر شكل صورت و ظاهر دندان ها تأثير بگذارد و در نتيجه باعث خجالت، عدم اعتماد به نفس و حتي افسردگي شود. دلايل آن شامل آسيب به دندانها يا استخوانهاي صورت و مكيدن مكرر شست يا انگشت و غيره است.

يك متخصص ارتودنسي مي تواند يك محافظ شبانه براي دهان فراهم كند تا مانع از دندان درآوردن و ساييدن دندان شود. مال اكلوژن شديد ممكن است بر غذا خوردن، گفتار و تميز نگه داشتن دندان تأثير بگذارد.

متخصص ارتودنسي و حرف آخر

دندانپزشك شما معمولاً مي تواند يك متخصص ارتودنسي را توصيه كند، يا ممكن است آنها خودشان بتوانند اين كار را انجام دهند. تعداد كمي از دندانپزشكان نيز به عنوان متخصص ارتودنسي آموزش ديده و واجد شرايط هستند. طبق AAO ، تنها 6 درصد از دندانپزشكان نيز ارتودنسيست هستند.

براي اينكه اطمينان پيدا كنيد كه كودك شما به درمان ارتودنسي نياز دارد يا نه8 كه در آينده اش تاثير نگذارد حتما به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۳:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :