جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اويل پمپ و جعبه فيوز هيونداي و كيا

اويل پمپ و جعبه فيوز داخل اتوموبيل از مهمترين لوازم يدكي براي هر خودرويي هستند. به صخوص در خودرو هاي كره اي مثل كيا و هيونداي اين دو قطعه از اهميت بالايي برخوردارند. امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه بيشتر راجع به اين دو قطعه با هم صحبت مي‌كنيم قصد داريم تا به شما بگوييم اين قطعات را از كجا تهيه كنيد.

اويل پمپ چيست؟

زماني كه پيستون در داخل سيلندر در حال حركت مي باشد، بين سيلندر و رينگ هاي پيستون اصطحكاك وجود دارد. براي جلوگيري از اين اصطكاك، قفل شدن و آسيب ديدن بايد اين سطوح چرب شوند. وظيفه اويل پمپ يا پمپ روغن گردش روغن در داخل قطعات موتور است. اين پمپ داخل بلوك سيلندر قرار مي‌گيرد. اويل پمپ با تأمين روغن موتور، موتور در حال كار را روغنكاري و چرب مي كند. اين روغنكاري باعث مي شود تا قطعات فلزي موتور با يكديگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حين كار، گرماي اجزاي موتور را نيز جذب خود مي كند.

علائم خرابي اويل پمپ

براي اين كه شما بتوانيد عيب‌ و نقص‌هاي قطعات خودروي خود را شناسايي كنيد با تمام چراغ‌هاي هشدار دهنده و آمپرهاي آن به درستي كار كند. يعني خودرو بايد كاملا بدون نقص باشد تا بتوان در بروز مشكل سريع آن را شناسايي كرد. در ادامه پنج مورد از علايم خرابي اويل پمپ را براي شما تشريح خواهيم كرد.

  • كاهش فشار روغن: هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، ابتدا ببينيد كه سطح روغن شما چقدر است. اگر خيلي كم است، روغن بيشتري اضافه كنيد تا سطح آن دوباره كافي باشد. در صورتي كه فشار روغن شما پس از اين كار هنوز پايين باشد، اين بدان معني است كه اويل پمپ خراب شده است. قبل از وخيم تر شدن علائم، بهتر است كه پمپ را سريعاً تعويض كنيد.
  • افزايش دماي داخل موتور
  • نويز و سروصداي پمپ روغن
  • سرو صداي مجموعه سوپاپ
  • سر و صداي ليفترهاي هيدورليكي

جعبه فيوز چيست و چه كاربردي دارد؟

جعبه فيوز يكي از مهمترين قطعات هيونداي و كيا است كه در واقع جعبه اي است كه فيوزها و رله هاي (كليدهاي الكتريكي سريع) يك سيستم الكتريكي را در خود جاي داده است. در كاربردهاي خودرو معمولاً يك جعبه فيوز اوليه (كه شامل موتور ولتاژ بالا و فيوزها و رله ها است) به همراه جعبه فيوز ثانويه كه حاوي فيوزها و رله ها به لوازم جانبي است وجود دارد. اكثر وسايل نقليه همچنين داراي جعبه فيوز داخل اتاق يا صندوق خودرو هستند كه معمولاً در سمت راننده تعبيه ميشود. اين جعبه وظيفه كنترل بخش هاي داخلي اتاق را دارد.

حرف آخر

خودرو هاي كره اي داراي لوازم يدكي حساسي هستند كه حتما بايد اصل باشند و از كيفيت خوبي برخوردار باشند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به شما فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو را معرفي كنيم. شما مي‌توانيد با خيال راحت از اين فروشگاه قطعات خودروي خود را تهيه كنيد و از اصالت و كيفيت آن مطمئن باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :