جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كامپويت دندان و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيد

كامپوزيت دندان يكي از كارآمد ترين مواد دندانپزشكي است كه تقريبا در تمام كلينيك هاي دندانپزشكي يافت مي‌شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را در مورد آن در اختيارتان قرار دهيم. با ما باشيد.

كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت چگونه به برطرف كردن زشتي هاي دندان مي پردازد؟ دندانپزشك در اجرا كامپوزيت از مواد مخصوصي براي فرم و شكل دهي دندان ها استفاده مي كند كه براي ماندگاري مواد بر روي دندان از نور ماورابنفش كمك مي گيرند. بعد از اتمام كار دندان هاي زيبا، سفيد رنگ و كاملا مرتب ظاهر مي شود كه هر فردي هنگام روبرو شدن با دندان هاي شما از زيبايي آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشك در انجام كار خود حرفه اي تر باشد، مطمئنا نتيجه به دست آمده زيباتر خواهد بود. به همين خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطي كه روي دندان ايجاد مي‌شود جزو ظرافت كاري هاي اين روش زيباسازي دندان است.

انواع كامپوزيت

در ادامه اين مطلب قصد داريم تا انواعي از كامپوزيت را به شما معرفي كنيم.

  1. ميكروفيل يا ريزدانه
  2. كامپوزيت هيبريدي: اين مدل كامپوزيت با ارائه ذرات مختلف استفاده گسترده تري در اختيار دندانپزشكان قرار داده است. برخي ذرات كامپوزيت هيبريد در اندازه ۱۰ الي ۱۵ ميكرومتر هستند و برخي ديگر حتي به اندازه ۴۰ ميكرومتر هم مي رسند. همچنين اندازه ذرات مدل كامپوزيت ميكرونانو هيبريدي كمتر از ۱۰۰ نانومتر در نظر گرفته شده است.
  3. ماكروفيل يا دانه درشت: كامپوزيت ماكروفيل يا همان دانه درشت در چند دهه اخير در خدمات دندانپزشكي حضور پيدا كرد و تفاوت آن با ديگر كامپوزيت ها اين است كه از ذرات ۱۰ الي ۱۵ ميكرومتري تشكيل مي شود. به همين خاطر، اجراي ماده كامپوزيت دانه درشت دوام و مقاومت بيشتري براي دندان ها به همراه دارد و شخص مدت بيشتري مي تواند از آن استفاده مفيد داشته باشد. اما تنها ايراد ماكروفيل، ترميم بسيار سخت آن است.
  4. نانو كامپوزيت
  5. كامپوزيت ونير: ونير دندان يا (Veneer) روكش هاي دندانپزشكي هستند كه به منظور زيباسازي دندان ها و اصلاح طرح لبخند بكار ميروند. ونيرها انواع مختلفي دارند اما دو تا از شناخته شده ترين ونيرهاي دنداني لمينت دندان و كامپوزيت ونير هستند.

جنس ونير كامپوزيت ها از همان مواد همرنگ دندان است كه براي پر كردن دندان ها از آن ها استفاده مي شود. در حالت كلي لمينت دندان و كامپوزيت ونير ها با هم تفاوت هايي دارند براي مثال هزينه و قيمت ونير كامپوزيت ها معمولا از قيمت لمينت كمتر است.

حرف آخر

به طور كلي كامپوزيت دندان كاربرد هاي بسياري دارد كه ما نمي‌توانيم همه آنها را در اين مقاله براي شما توضيح دهيم. اما اگر علاقه مند هستيد تا بيشتر در مورد كامپوزيت دندان بدانيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات موجود در اينترنت را مطالعه كنيد تا سطح معلومات خود را بالا ببريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۴۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :