جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه الزم است راجع به ارتودنسي دندان بدانيم

ارتودنسي روشي كاملا موفق براي درمان ناهنجاري هاي فك و صورت است كه مي‌تواند زيبايي دوباره را به چهره شما بازگرداند. با در اين مقاله همراه باشيد تا اطلاعات مفيد و كاربردي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم.

مراحل اوليه ارتودنسي دندان

قبل از شروع لازم است بدانيد كه اين مراحل بسته به هدف درمان، ميتوانند كمي با هم متفاوت باشند و بنابراين نوع مراحل ارتودنسي دندان را مي توان با در نظر گرفتن خواسته مراجعين كمي با هم تفاوت خواهد داشت. به عبارت ساده تر اگر هدف شما از ارتودنسي زيبايي باشد، با كسي كه به نوعي مال اكولوژن شديد دچار است مراحل يكساني را طي نميكنيد.

مرحله اول: بطور معمول متخصص ارتودنسي شما اولين جلسه را به معاينه و بررسي مشكلات دندان‌هايتان اختصاص مي دهد. در همان جلسه اول ويزيت، متخصص ارتودنسي به شما درباره نحوه تشخيص و بررسي دندان ها و فك توضيحاتي ارائه ميدهد.

همه چيز را راجع به ارتودنسي خفيف بدانيد.

مرحله دوم: بعد از آن، جهت مشاهده دقيقتر و تشخيص بهتر، با اشعه ايكس از دندان هاي شما عكس گرفته ميشود. راديوگرافي از تك تك دندان ها، سبب مي شود تا بتوان هر گونه مشكلي كه متوجه دندان هايتان است را قبل از نصب براكت هاي ارتودنسي بر طرف كرد. بنابراين اين مرحله از پايه هاي ثابت مراحل ارتودنسي دندان است.

همچنين راجع به ارتودنسي اقساطي نيز بيشتر بدانيد.

مرحله سوم: با اين ارزيابي ها و بررسي هاي دقيق متخصص ارتودنسي اكنون مي تواند نظر قطعي خود درباره نوع و شدت مشكل شما و برنامه درماني پيش رو را به اطلاعتان برساند.

مرحله چهارم: اما يك متخصص ارتودنسي خوب پيش از آنكه بخواهد اصلاح مشكل دندان هاي شما را شروع كند، بايد از سلامت ساختارهاي دهان و دندان شما مطمئن شود. او بايد ابتدا از سلامت لثه هاي شما اطمينان حاصل كند. و اگر مورد مشكوكي در لثه هاي شما پيدا كرد، براي تشخيص و درمان بيماري هاي لثه، شما را به يك پريودنتيست يا ساير متخصصان دندانپزشكي ارجاع ميدهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي براي كودكان نيز مي‌توانيد بر روي لينك كليك كنيد.

مرحله پنجم: اين تنها كاري نيست كه متخصص قبل از شروع درمان انجام ميدهد. او در مرحله بعدي به سراغ پر كردن پوسيدگي ها و جرم گيري دندان ها مي رود. زيرا اگر دندان ها سالم نباشند درمان ارتودنسي شما هيچ معنايي ندارد و مراحل ارتودنسي نيز با موفقيت به اتمام نخواهند رسيد. و حتي در طول مدت درمان چه بسا دندان ها به شدت آسيب ببينند و حتي نحوه مسواك زدن و شستشوي دهان و دندان به مشكل بر بخورد.

مرحله ششم: پس از رفع همه مشكلات احتمالي دهان و دندان در صورتي كه به تشخيص متخصص شما نياز به درمان ارتودنسي متحرك داشته باشيد. بايد در همان جلسه از فك بالا، پايين و دندان هاي شما قالبگيري شود تا بتوانيد وارد ساير مراحل ارتودنسي دندان شويد . با مراحل ارتودنسي ثابت و متحرك در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد.

حرف آخر

درست است كه تنها راه و بهترين راه براي درمان ناهنجاري هاي فك و صورت بدون شك ارتودنسي است اما بهترين راه براي شما نيز تحقيق كردن و مشورت با يك متخصص در اين زمينه است كه بهترين تصميم را براي سلامت خود و دندان هايتان بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۳۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :