جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشك بارداري و همه چيز راجع به آن

دوران بارداري بسيار دوران مهمي است و بايد مراقبت هاي ويژژه اي در اين دوران براي مادر صورت بگيرد. استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان مواردي هستند كه بسياري از افراد برايشان سوال پيش آمده بود كه اين دو در دوران بارداري چه شرايطي دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اين مورد در اختيار شما قرار دهيم با ما همراه باشيد.

بارداري و دندانپزشكي

درد دندان همواره يكي از مشكلات گريبانگير خانم ها در دوران بارداري مي باشد كه نمي‌توان نسبت به آن بي‌توجه بود. دندان درد در طول دوره بارداري تحت تاثير دو عامل اصلي مي‌باشد. اولين عامل مربوط به اينكه زنان در طول دوره بارداري به مشكلات دندان  بيشتري مواجه مي شوند كه مي‌تواند با درد دندان يا لق شدن آن براي بيمار همراه باشد ولي عامل دوم فقط يك تفكر نادرست در خصوص اجتناب از خدمات دندانپزشكي در بارداري به خاطراحتمال افزايش خطر براي جنين مي باشد.

كشيدن دندان در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

دهانششويه يك ماده شيميايي است كه باعث مي‌شود بوي بد دهان گرفته شود و ميكروب ها پلاك هاي داخل دندان را از بين مي‌برد اما همانطور كه گفتيم دوران بارداري دوران خطرناكي است و توصيه مي‌شود حتما براي استفاده از يك ماده شيميايي در دوران بارداري با پزشك خود مشورت كنيد.

دهانشويه مناسب چه ويژگي دارد ؟

يكي از كارهايي كه افراد مبتلا بايد انجام دهند تسكين و كاهش ورم لثه است كه به  روش هاي مختلفي انجام داده ميشود. هر روشي كه بتواند ورم و التهاب بافت را كاهش دهد يا بخواباند ميتواند به كاهش تورم بافت لثه نيز كمك كند. يكي از اين روش ها  استفاده از بهترين دهانشويه ها است. دهانشويه ها ميتوانند تحريك لثه را كاهش داده و به درمان بيماري آن كمك كند. بهترين دهانشويه آن است كه حاوي فلورايد باشد و ميزان تحريك ساختارهاي دهان توسط آن ناچيز و حداقلي باشد.

حرف آخر

ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم براي اينكه سلامت شما به عنوان يك مادر به خطر نيوفتد و مشكلي براي جنين داخل شكمتان پيش نيايد حتما قبل از تصميم براي انجام هر كاري با پزشك خود در آن زمينه مشورت كنيد و بعد تصميم بگيريد. اينكار باعث مي‌شود تا از تصميم خود مطمئن شويد و باعث پشيماني در آينده نشود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۷:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :