جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز راجع به ويژگي هاي متخصص ارتودنسي

همانطور كه مي‌دانيد و در مطالب پيشين نيز گفته شد ارتودنسي روشي كاملا قابل اطمينان براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دنداني است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا همه چيز را راجع به يك متخصص ارتودنسي به شما بگوييم تا بتوانيد راحت تر متخصص ارتودنسي را از دندانپزشك عمومي تشخيص دهيد. تا آخر اين مطلب با ما همراه باشد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

متخصص ارتودنسي دندانپرشكي است كه بعد از گذراندن دوره عمومي دندانپزشكي چند سال ديگر در دانشگاه درس ميخواند تا بتواند در برطرف كردن يا اصلاح ناهماهنگي ها، ناهنجاري ها و عدم تراز دندان ها و فك به تبحر برسد و بتواند مشكلات ارتودنسي دندان را برطرف كند.

همچنين راجع به ارتودنسي نامئي بيشتر بدانيد.

درمان هاي ارتودنسي

مهمترين روش هاي درماني كه يك متخصص ارتودنسي براي برطرف كردن مشكلات دهان، دندان و فك از آن ها ياري ميگيريد در ادامه به صورت خلاصه مورد بررسي قرار گرفته اند:

  1. ارتودنسي ثابت
  2. ارتودنسي متحرك: گاهي اوقات مراجعاني داريم كه يكي از شرايط زير را دارند: نوع مشكل و شدت آن جزئي است و براي مثال كج بودن دندان جزئي است تاب و توان بريس ثابت را ندارند متعهد به استفاده منظم از دستگاه ارتودنسي هستندو …ما براي اين افراد دستگاه هايي داريم كه قابليت جابجايي دارند و متحركند.

 مراجع يا بيمار هر وقت دلش خواست ميتواند دستگاه را بردارد و هر وقت خواست آن را سر جايش بگذارد. براي مثال حين غذا خوردن يا نوشيدن موقتا دستگاه ارتودنسي خود را برميدارد و دوباره بعد از اتمام خوردن و نوشيدن آن را روي دندان هايش ميگذارد. پلاك هاي شفاف يا نامرئي ارتودنسي نمونه اي از ارتودنسي متحرك هستند.

  1. ارتودنسي نامرئي: حالا بياييد فرض كنيم كه مراجع ما مشكل ارتودنسي دارد براي مثال دندان هايش كج است و يا اينكه فاصله بين آن ها وجود دارد و خلاصه يك مشكلي با دندان هايش دارد. اين مراجع نياز به درمان ارتودنسي دارد اما به ما ميگويد كه:

ما براي اين دسته از مراجعان از دستگاه هايي استفاده ميكنيم كه خواسته آن ها را برآورده كند. نمونه هاي رايج دستگاه هايي كه ما براي اين مراجعان توصيه ميكنيم عبارتند از:

سيستم ارتودنسي سراميكي

سيستم لينگوال يا پشت دنداني

الاينترها و اينويزيلاين ها (پلاك هاي شفاف ارتودنسي)

ريتينرها يا نگهدارنده

اين ها درمان هاي رايج ارتودنسي نامرئي هستند كه به يك متخصص ارتودنسي اين اجازه را ميدهند دندان هاي مراجعانش را بدون اينكه كسي متوجه آن ها شود صاف و يكدست كند.

همه چيز را در مورد ارتودنسي ثابت نيز بدانيد.

حرف آخر

اگر شما بدانيد كه تفاوت متخصص ارتودنسي با دندانپزشك عمومي چيست و بتوانيد آن دو را از هم تشخص دهيد بسيار مهم است و و براي شما و اطرافيانتان نيز بسيار اين امر خوب است. اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد به شما توصيه مي‌كنيم حتما مطالب پيشين را نيز مطالعه كيند. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۱:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :