جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كامپوزيت دندان و همه چيز راجع به آن

كامپوزيت يكي از محبوب ترين و پر كاربرد ترين مواد هايي است كه امروزه در هر كلينيك دندانپزشكي معتبري يافت مي‌شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را در اينباره در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

ونير كامپوزيت چيست؟

ونير كامپوزيت از جنس كامپوزيت يا چيني است كه با كمك مواد مخصوصي روي دندان مي چسبد كه باعث تغيير رنگ، ترتيب و اندازه دندان ها مي شود كه در شرايطي كه بيمار امكان ارتودنسي را ندارد مي تواند جايگزين مناسبي باشد. در نتيجه در كمترين زمان ممكن باعث اصلاح ناهنجاري هاي دنداني مي شود. به اين روش «ارتودنسي فوري» نيز گفته مي شود.

ونير براي كودكان و نوجوانان

ونير دندان كامپوزيتي، براي كودكان و نوجوانان مناسب نمي باشد؛ زيرا به دليل رويش دندان ها امكان تغيير موقعيت لب و لثه وجود دارد كه منجر به نازيبايي ظاهر دندان ها مي شود.دندانپزشك مي تواند با استفاده از اين روش دندان هاي شكسته شده و پوسيده، ترك خورده يا سياه شده را ترميم كند. درضمن باعث زيباسازي و محافظت از لثه و بافت دنداني مي شود.چون ساختار و آناتومي دندان هاي افراد با هم فرق دارد ؛ پس انتخاب يك پزشك متخصص كه بتواند فرم مناسبي از ونيرها بر روي دندان ها ايجاد كند، بسيار مهم و حائز اهميت است.

كامپونير چيست و چه مزايايي دارد؟

اين نوع ونيرها پيش ساخته هستند كه به صورت پليميراسيون در اختيار دندانپزشكان قرار دارند كه از جنس كامپوزيت نانو هيبريد هستند كه با روش خاصي روي سطح دندان هاي قدامي باند مي شوند.

در پايين به چند مورد از مهمترين مزاياي ونير كامپونير اشاره كرديم:

  • مقرون به صرفه هستند.
  • قابل فرم دهي و تطبيق سايز روي دندان هستند.
  • داراي سطحي براق هستند و بدون پوليش قابل استفاده هستند.
  • كاربري آساني دارند.

عوارض استفاده از ونير كامپوزيت

هر چيزي علاوه بر مزايايي كه دارد بدون شك معايب و عوارضي هم دارد. در پايين به برسي چند مورد از مهمترين عوارض استفاده از ونير كامپوزيت اشاره كرديم:

  1. تغيير رنگ و زرد شدن ونير كامپوزيت امكان دارد.
  2. احتمال پوسيدگي دندان بعد از نصب كامپوزيت وجود دارد.
  3. ممكن است بيمار واكنش هاي آلرژيك نسبت به كاشت كامپوزيت بدهد.
  4. امكان افتادن كامپوزيت ها يا آسيب ديدن آنها وجود دارد.

ونير آي پي اس چيست؟

نسل جديدي از كامپوزيت دندان است كه در آن از ذرات سراميك استفاده شده است. درنتيجه دوام بالايي دارد و به راحتي تغيير رنگ نمي دهد؛ اما اگر به درستي بر روي دندان ها قرار نگيرد مي تواند باعث متورم شدن لثه شود. مزيت مهم آن اين است كه اين روش، بدون تراش دندان است و نسبت به لومينيرز داراي قيمت ارزان تري است.

حرف آخر

ونير كامپوزيت يكي از معروف ترين و پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است اما هنوز بسياري از افراد فرق بين ونير كامپوزيت را با لمينت دندان نمي‌دانند. اگر مي‌خواهيد راجع به ونير كامپوزيت و لمينت دنداني اطلاعات بيشتري به دست بياوريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما در اينترنت جستوجو كنيد و اطلاعات مناسبي را راجع به اين دو به دست بياوريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۷:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :