جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خريد زنجير طلا را با دانستن اين نكات با خيال راحت انجام دهيد

جير طلا از آن دست جواهراتي است كه محبوبيت زيادي دارد و مدل‌هاي آن تقريبا هرگز از مد نمي‌روند. بااين‌حال خريد آن به‌همين‌راحتي نيست و نكات زيادي وجود دارد كه بايد درنظر بگيريد. ازآنجاكه طلا فلزي گران‌قيمت است، طبيعي است كه براي خريد زنجير طلا نگراني‌هايي داشته باشيد. اين مطلب به شما كمك مي‌كند با خيال راحت زنجير طلاي مناسبي را بخريد.

زنجير توپر

اين نوع زنجير با توجه به طلاي به كار رفته در آن به سه روش درست مي‌شود:

طلاي جامد: اين طلا درجات خلوص متفاوتي دارد اما فلز پايه آن طلاست. اين طلا ارزشش از هر طلاي ديگري بيشتر است.

طلاي نوردشده: اين طلا از اتصال ورقه‌هاي طلا روي يك فلز پايه كه معمولا نقره است ساخته مي‌شود. ارزشش از طلاي جامد كمتر و از روكش طلا بيشتر است.

روكش طلا: در اين روش آلياژ فلزي را در طلاي مذاب غوطه‌ور مي‌كنند تا پوشش طلايي روي آن تشكيل شود. اين طلا از ساير طلاها ارزان‌تر است و به مراقبت زيادي نياز دارد، زيرا روكش آن مستعد ساييدگي، لكه‌دار شدن و زنگ‌زدن است. اين زنجير را بعد از مدتي مجددا بايد روكش طلا بزنيد.

زنجير توخالي

زنجير توخالي مانند لوله يا تيوب است. فضاي درون آن خالي است. براي كاهش دادن حجم طلاي به كار رفته در زنجير از اين روش استفاده مي‌كنند.

زنجيرهاي توخالي ارزان‌تر و سبك‌تر هستند و استحكام‌شان هم كمتر است. زنجير توخالي به راحتي مي‌شكند و ممكن است با كوچكترين ضربه فرورفتگي پيدا كند. اگر شكسته شود تعمير آن بسيار دشوارتر از طلاي توپر است.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

از عيار طلا چه مي‌دانيد؟

يكي از مواردي كه هنگام خريد طلا بايد مدنظر داشته باشيد، توجه به عيار طلاست. عيار به درجه خلوص طلا گفته مي‌شود. براي مثال طلاي ۱۰ عيار، ۴۱٫۷ درصد طلا دارد. طلاي ۱۴ عيار، ۵۸٫۳ درصد، ۱۸ عيار ۷۵ درصد، ۲۲ عيار ۹۱٫۶۷ درصد و طلاي ۲۴ عيار ۹۹٫۹۹ درصد طلاي خالص دارد. طلا فلزي نرم است، بنابراين هر چه عيار آن بالاتر باشد، دوام كمتري خواهد داشت. يعني دوام طلاي ۱۸ عيار از ۲۴ عيار بيشتر است.

طلاي ۱۴ و ۱۸ عيار بهترين و محكم‌ترين نوع طلا هستند. درحالي‌كه طلاي ۲۲ و ۲۴ عيار استحكام كافي ندارند و طلاي ۱۰ عيار نه تنها خوش‌رنگ نيست، زيبايي چنداني هم ندارد.

بيشتر بخوانيد : طلاي كودك

هدف‌تان از خريد زنجير طلا چيست؟

اگر زنجير را براي استفاده هر روزه مي‌خواهيد، بايد طلايي را انتخاب كنيد كه محكم و بادوام باشد. بر اين اساس بهتر است طلاي ۱۴ تا ۱۸ عيار را انتخاب كنيد. اين طلا با فلزهاي ديگري تركيب شده است كه به زنجير استحكام بيشتري مي‌دهند. علاوه‌برآن بهتر است زنجير توپر بخريد.

اگر مي‌خواهيد هرازگاهي در مهماني‌ها زنجير را استفاده كنيد معمولا محدوديتي وجود ندارد.

اگر مي‌خواهيد زنجير باارزشي داشته باشيد و به چشم نوعي سرمايه‌گذاري به آن نگاه مي‌كنيد، طلايي كه مي‌خريد بايد علاوه‌بر توپر بودن ۱۴ يا ۱۸ عيار باشد. اين زنجيرها در هنگام فروش قيمت‌شان را حفظ مي‌كنند. طلاي ۱۰ عيار، روكش طلا و طلاي توخالي هنگام فروش ارزش‌شان را از دست مي‌دهند.

نكته: زنجيرهاي توخالي تقلبي به شمار نمي‌روند. آنها هم طلا هستند و هم ارزش‌شان پايين‌تر است. فقط بايد مراقب باشيد به قيمت طلاي توپر به شما نفروشند.

منبع : طلافروشي اينترنتي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۲:۰۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :