جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه، دندانپزشكي بارداري

بارداري و مراجعه به دندانپزشك بارداري از جمله مسائلي است كه كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرند در صورتي كه بسيار حائز اهميت هستند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در باداري آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

دهانشويه در بارداري

دهانشويه نوعي ماده شيميايي است كه مي‌تواند بسيار در بهداشت دهان و دندان تاثير بگذارد. اما آيا براي استفاده از دهانشويه در بارداري بايد نكاتي را مدنظر قرار دهيم يا خير. براي اينكه پاسخ اين سوال را بگيريد بايد با دندانپزشك بارداري خود حتما مشورت كنيد اما ما مي‌خواهيم توضيحاتي را راجع به دهانشويه به شما بدهيم تا اطلاعاتتان را در اين زمينه افزايش دهيم.

فوايد دهانشويه

 محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  • بوي بد دهان را كاهش مي دهد: يكي از مهم ترين فوايد محلول دهانشويه كمك به كاهش بوي بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند كه خمير دندان حاوي فلورايد چنين فايده اي دارد اما اثراتش كوتاه مدت است. استفاده طولاني مدت از فلورايد مي تواند به كاهش موثر تر و طولاني مدت تر بوي بد دهان منجر شود.
  • مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد: محلول هاي شوينده دهاني مي توانند با كاهش ميزان پلاك و باكتري هاي محبوس در دهان، از بيماري هاي لثه مانند التهاب لثه يا عفونت آن جلوگيري كنند.
  • به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند: دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست.

بيهوشي و كشيدن دندان

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

سخن آخر

با توجه به تمام مطالبي كه گفته شد، شما در قبال خود و جنين داخل شكمتان وظيفه داريد تا با پزشك خود مشورت كنيد. مشورت كردن و تحقيق كردن باعث مي‌شود تا شما با خيال راحت بتوانيد براي سلامت و آينده خود تصميم بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :