جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي روشي است براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي موجود در دهان و فك شما. ارتودنسي بر حسب شدت بيماري و نوع آن، انواع متفاوتي دارد. يكي از پرطرفدار ترين نوع ارتودنسي، ارتودنسي نامرئي است. ارتودنسي نامرئي روشي است براي افرادي كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين نوع ارتودنسي آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اگر شما هم علاقه مند به ارتودنسي نامرئي هستيد، با دكترخضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج تا انتهاي مقاله همراه باشيد. تقريباً دندان هاي هيچ كس بي نقص و كامل نيست. و بسياري از افراد به درمان ارتودنسي نياز دارند. تا علاوه بر سلامت محيط دهان و دندان، دندان هايشان صاف و مرتب شود. جدا از اينكه دندان هاي رديف و صاف، به لبخند شما كمك ميكند، بلكه براي بهداشت و سلامت لثه و فك و دهان و سلامت عمومي بدن مفيد است و اهميت ويژه اي دارد.

ارتودنسي نامرئي كودكان

قبلاً وقتي مي شنيديم كه كودكي از اطرافيانمان، دندان هايش را ارتودنسي كرده، در ذهنمان تصوير صورت كودك را تصور مي كرديم در حالي كه بر روي دندان هايش شبكه اي از سيم هاي فلزي وجود دارد.  اگر شما هم كودك يا نوجواني داريد كه فكر مي‌كنيد نياز به ارتودنسي داشته باشند، روش ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين) را در نظر داشته باشيد.

در حال حاضر يك نوع مخصوص از بريس اينويزيلاين وجود دارد كه به طور اختصاصي براي كودكان و نوجوانان طراحي شده است. اين ارتودنسي كودكان به عنوان روشي جديد و بسيار مؤثر شناخته مي‌شود كه ميزان استفاده از آن به سرعت در حال گسترش است.

زمان استفاده از ارتودنسي نامرئي

زمان درمان با ارتودنسي نامرئي دندان ها براساس ميزان نياز به جابجايي يا چرخش دندان ها است. هرچه دندان هاي شما كج تر يا بيشتر فاصله داشته باشد، مدت زمان بيشتري طول خواهد كشيد. درمان معمولاً بين 10 تا 24 ماه طول مي كشد. اما اگر شما يك بزرگسال هستيد كه در زمان كودكي بريس داشته ايد و در طي سالها دندانهايتان كمي تغيير كرده، ممكن است حداقل به مدت 10 هفته به ارتودنسي نامرئي احتياج داشته باشيد.

ارتودنسي هاي نامرئي به اندازه بريس هاي سنتي دقيق نيستند. ممكن است برخي از بيماران براي استفاده از بريس ها براي چند ماه به “اصلاح” دندان هاي خود احتياج داشته باشند. تا در پايان درمان، ساير تنظيمات كوچكتر انجام شود.

سخن آخر

ارتودنسي نامرئي نيز مانند هر چيز ديگري داراي مزايا و معايب است و همچنين ممكن است محدوديت هايي را نيز به وجود بياورد. براي مثال شما به عنوان يك مادر باردار مطمئن نخواهيد بود كه بتوانيد از ارتودنسي در بارداري استفاده كنيد يا خير. براي اينكه پاسخ اين سوالات را بدانيد و از مزايا و معايب ارتودنسي نامرئي با خبر شويد، بايد حتما با پزشك خود در اين رابطه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :