جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كيا اسپورتيج و روغن گيربكس

روغن گيربكس از جمله لوازم مهم مصرفي خودرو است كه بايد تحت برسي قرار داشته باشد و به موقع تعويض شود. اين روغن براي يكي از اصلي ترين قطعات كيا است كه گيربكس نام دارد. حالا چرا كيا؟ چون امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد برسي كيا اسپورتيج را داريم مي‌خواهيم روغن گيربكس مناسب را نيز براي اين خودرو معرفي كنيم. با ما همراه باشيد.

روغن گيربكس

روغن گيربكس مايعي است كه از آن براي روانكاري قطعات متحرك داخل گيربكس، جعبه فرمان و همچنين ديفرانسيل استفاده ميشود. به اين روغن همچنين واسكازين يا روغن جعبه دنده نيز گفته ميشود. اين روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصي استفاده ميشود كه گيربكس را از فشار آسيب محافظت ميكند. زماني كه حس كرديد كه دنده شما به خوبي جا نميرود يا اصلا جا نمي رود اولين چيزي كه بايد به آن شك كرد، اتمام روغن گيربكس ماشين يا كاهش غلظت مواد افرودني ويژه آن است. بنابراين اگر ماشين كيا يا هيونداي شما نيز در تعويض دندان دچار مشكل است حتما به فكر تعويض و خريد روغن گيربكس هيونداي يا روغن گيربكس كيا باشيد.

كيا اسپورتيج

كيا اسپورتيج مدل 2020 از خوش فرم ترين و خوش نشين ترين خودروهاي كيا در سال 2020 ميلادي است. اين ماشين هرچند كه قيمت بالايي دارد اما از هر نظر ميتواند نظر صاحب نظران و خريداران را به خود جلب كند. در اين مقاله ضمن ارائه يك راهنما در خصوص خريد لوازم يدكي اسپورتيج شما با با مدل 2020 اين ماشين و آپشن هاي آن آشنا مي كنيم.

لوازم يدكي اسپورتيج

استارپارتس عرضه كننده لوازم يدكي هيونداي و قطعات كيا چندين سال است كه با واردات و عرضه مستقيم محصولات و لوازم يدكي اصلي در بازار ايران مشتريان زياد دارد. ما تعدادي از قطعات اسپورتيج را در قالب محصولات براي معرفي در سايت قرار داديم. با كليك روي مدل كيا اسپورتيج خود ميتوانيد انواع لوازم يدكي مدل ماشين خود را از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو خريداري كنيد. چنانچه با كليك روي مدل ماشين قطعات مد نظر خود را نيافتيد مي توانيد با ما تماس بگيريد زيرا ممكن است قطعات اسپورتيج مد نظر شما هنوز در سايت درج نشده باشد.

زمان تعويض روغن گيربكس

روغن را در گيربكس هاي دستي ماشين هاي هيونداي و كيا ميتوانيد از 50 تا 100 هزار كيلومتر عوض كنيد. البته اگر فشار زيادي روي ماشين شما است و از آن زياد استفاده ميكنيد حدودا بعد از 30 هزارتا ميتوانيد روغن آن را تعويض كنيد. هرچند كه شرايط كاملا تعويض روغن گيربكس هيونداي و كيا در دفترچه آن ها ذكر شده است.

سخن آخر

بهترين راه براي اينكه از خودروي خود به بهترين شكل ممكن مراقبت كنيد و بتوانيد قطعات يدكي آن را سروقت خود عوض كنيد تحقيق كردن است. شما با تحقيق كردن و كسب اطلاعات راجع به هر موضوعي مي‌توانيد با خيال راحت تصميم خود را نهايي كنيد و هيچ پشيماني در آينده براي خود به وجود نياوريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۴۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :