جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

داهنشويه و كشيدن دندان، بارداري

همانطور كه در مقاله هي پيشين نيز توضيح داديم، دوران بارداري دوراني است كه در آن اختلالات هورموني به حد اكثر خود مي‌رسند و بايد توجهات و مراقبت هاي ويژه اي در اين دوران صورت گيرد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با دو تا از سوالات دوران بارداري يعني استفاده از دهانشويه در بارداري و كشيدن دندان در اين دوران آشنا كنيم وپاسخ براي آنها را به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و بيهوشي در دوران بارداري

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشويه در بارداري

براي اينكه پاسخ به سوالات راجع به استفاده از دهانشويه در بارداري را به دست بياوريد، بايد حتما با پزشك خود در اين مورد مشورت كنيد. دهانشويه يك ماده شيميايي است كه مي‌تواند پلاك هاي دنداني را از بين برده و باعث از بين رفتن بوي بد دهان شود.

از جمله فوايد دهانشويه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  3. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند: دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست.علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد.
  4. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  5. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد: دهانشويه ها به جز خوش بو كردن داخل دهان به شل و معلق كردن ذرات ريز مواد غذايي چسپيده به دندان ها كمك مي كنند. اگر پس از غذا و مسواك زدن، دهانشويه استفاده شود تاثيرش بيشتر خواهد بود.
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

سخن آخر

تحقيق كردن راجع به هر موضوعي و براي انجام هر كاري بهترين اقدام است. شما با تحقيق كردن احتمال اينكه بعد از انجام آنكار دچار پشيمانمي شويد را به صفر مي‌رسانيد و بهترين تصميم را مي‌گيريد. اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۳:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :