جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي همراه با جراحي فك

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي بازيابي نظم و ترتيب فك و دندان ها است. اما گاهي اوقات انقدر وضعيت بيمار خراب است كه علاوه بر ارتودنسي نياز به جراحي فك نيز دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي همراه با جراحي فك آشنا كنيم.

ارتودنسي همراه با جراحي فك

ارتودنسي همراه جراحي فك، جراحي ارتوگناتيك نيز ناميده مي شود كه جراحي اصلاحي فك است و براي رفع مشكلات اسكلتي انجام مي شود كه بر توانايي گاز گرفتن، جويدن و گفتار تأثير مي گذارد. درمان ارتودنسي دندان قبل و بعد از جراحي انجام مي شود تا دندان هاي بالا و پايين به طور مناسب با هم برخورد داشته باشند و فرد بتواند به طور موثرتري گاز بگيرد، بجود و صحبت كند.

يكي از روش هاي به روز براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان، ارتوسرجري است. روشي كه جراحي و ارتودنسي با هم انجام مي شود. نظم، ترتيب و زيبايي دندان و فك انسان تاثير زيادي بر روي زيبايي او خواهد داشت.

راجع به ارتودنسي ثابت چه مي‌دانيد؟

سن و زمان ارتودنسي و جراحي فك

بخش عمده اي از رشد اسكلت بدن تا سن 18 سالگي است و بعد از آن معمولاً، تغييرات كمتري در استخوان هاي بدن رخ مي دهد لذا ارتودنتيست معتقد است بهترين زمان براي ارتوسرجري (جراحي فكين) ، در بازه بين 17-18 سالگي بوده و در اين زمان نتيجه ايده آل حاصل خواهد شد.

چرا ارتودنسي با جراحي فك

به جهت بهبود مشكلات فك و نتيجه بهتر از انجام ارتودنسي،‌ بر خلاف كودكان در حال رشد، بزرگسالان كه رشد آنها متوقف شده، بنابراين تنها راه اصلاح اندازه يا شكل استخوان فك بزرگسالان جراحي است.

همه چيز را راجع به ارتودنسي نامرئي بدانيد.

جراحي مال اكلوژن چيست؟

جراحي مورد استفاده براي اصلاح مال اكلوژن شديد فك نامرتب را جراحي ارتوگناتيك مي نامند كه شامل روش هايي براي حركت دادن فك بالا، به عقب يا حتي براي پهن شدن آن است. همچنين شامل روش هايي براي حركت فك پايين به صورت چرخشي براي اصلاح عدم تقارن، جلو يا عقب است. جراحي ارتوگناتيك معمولا همراه با درمان ارتودنسي يا بريس به اتمام مي رسد. بيشتر اوقات متخصص ارتودنسي شما است كه شما را به يك جراح ارجاع مي دهد تا در مورد جراحي فك صحبت كند. در بعضي مواقع روش هاي كمكي براي اطمينان از تقارن و هماهنگي مشخصات صورت به اتمام مي رسد كه مي تواند شامل جراحي چانه يا ژنيوپلاستي و همچنين افزودن گونه يا كاشت مولار باشد.

سخن آخر

همانطور كه گفته شد ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است. امروز ما براي شما اين مطلب را آماده كرده بوديم تا اطلاعات مفيدي را راجع به ارتودنسي همراه با جراحي فك به شما منتقل كنيم. كسب اطلاعات بيشتر و بالا بردن سطح اطلاعات عمومي بهترين راهكار براي جلوگيري از پشيماني است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۸:۳۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :