جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه ارتودنسي ثابت دندان

ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دندان و فك است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر راجع به هزينه ارتودنسي ثابت و طريقه محاسبه آن صحبت كنيم. هزينه ارتودنسي بر اساس چندين و چند پارامتر مختلف محاسبه مي‌شود كه امروز به برسي آنها مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي خفيف بر روي لينك كليك كنيد.

عوامل موثر بر قيمت ارتودنسي

ارتودنسي به عوامل زيادي بستگي دارد. هزينه در طي جلسه اول با توجه به مدت زمان درمان و فرايند روند درمان تعيين مي شود. دندانپزشكان مختلف از روش هاي متعددي براي پرداخت هزينه استفاده مي كنند. در صورت استفاده از روش هاي پرداخت مناسب، فرد بدون داشتن هر گونه دغدغه اي اقدام به درمان مي كند. عوامل متعددي بر هزينه ارتودنسي ثابت دندان تأثيرگذار هستند. در اينجا عواملي را مورد بررسي مي كنيم كه بيشترين تأثير را روي قيمت دارند:

  • مهارت و تجربه متخصص ارتودنسي
  • مدت زمان درمان
  • نوع تجهيزات مورد استفاده
  • شدت ناهنجاري
  • سن
  • نوع مشكل
  • منطقه جغرافيايي
  • انتظارات بيمار
  • همچنين راجع به ارتودنسي لينگوال نيز بيشتر بدانيد.

جلسه مشاوره

در صورتي كه فرد قصد استفاده از ارتودنسي را داشته باشد، در جلسه اول دهان و دندان معاينه و به دقت بررسي مي شود. اولين مراجعه مي تواند هزينه اي در پي نداشته و رايگان باشد. در اين جلسه مشكلاتي همچون فاصله دندان ها، شلوغي و ازدحام آن ها، كوچكي فك، جلوزدگي و … ارزيابي مي شود. پس از آن بهترين نوع درمان به بيمار پيشنهاد شده و هزينه ارتودنسي به طور دقيق تعيين و برآورد مي شود.

همچنين در مورد ارتودنسي طبيعي نيز بيشتر بدانيد.

مراجعه منظم

در مدت زمان درمان ارتودنسي لازم است فرد به طور مرتب به مطب مراجعه كرده و روند درمان مورد ارزيابي قرار بگيرد. در طي جلسات مراجعه دستگاه ارتودنسي تنظيم شده و اقدامات لازم در اين خصوص انجام مي شود. اگر فرد مبتلا به ناهنجاري هاي شديد مبتلا باشد، تعداد مراجعات نيز به همان ميزان افزايش مي يابد.

درمان به موقع، پيشگيري بهتر از درمان

هزينه ارتودنسي يكي از سوالات راجي است كه همه بيماران از متخصص ارتودنسي مي پرسند. ارتودنسي ثابت يا سيم كشي دندان ها معمولاً يك سال و نيم به طول مي انجامد. اگر در اين ارتودنسي نياز به كشيدن دندان وجود داشته باشد، اين كار انجام خواهد شد. اين كار نيز هزينه مضاعفي به قيمت ارتودنسي اضافه مي كند.

در برخي از موارد مشكلات مربوط به فك بوده و ارتودنسي به تنهايي كارساز نيست. از اينرو علاوه بر انجام ارتودنسي، لازم است فرد تحت درمان جراحي فك نيز قرار بگيرد. هزينه اين كار، شامل هزينه ارتودنسي و هزينه جراحي فك خواهد بود.

سخن آخر

تحقيقات لازم اگر در هر موضوعي صورت گيرد، بهترين اتفاقات رخ مي‌دهد و احتمال اينكه دچار پشيماني شويد نيز به حد اقل خود مي‌رسد. ما سعي كرديم تا در اين مطلب اطلاعات مفيدي را راجع به هزينه ارتودنسي براي شما بازگو كنيم تا نهايت استفاده را ببريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۶:۳۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :