جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جرمگيري دندان

به تجمع پلاك هاي دنداني بر روي دندان ها و زير خط لثه و سخت شدن آنها با گذر زمان، به طوري كه بزا مسواك زدن و استفاده از دهانشويه از بين نروند جرم يا تاتار مي‌گويند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرمگيري دندان و طريقه انجام آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

جرمگيري دندان چيست؟

به فرآيند از بين بردن جرم ها يا همان تاتار موجود بر روي دندان و زير خط لثه با مواد و تجهيزات خاص، توسط دندانپزشك در دندانپزشكي جرمگيري دندان مي‌گويند. همانطور كه گفته شد تنها راه از بين بردن تاتار جرمگيري است و به هيچ عنوان با مسواك زدن و استفاده از دهانشويه از بين نمي‌روند.

مراحل انجام جرمگيري

براي بسياري از افراد، روند جرمگيري دندان رازآلود و هراس آور است. علت اين موضع عدم شناخت و آگاهي از روند تميز كردن تخصصي دندان ها يا جرمگيري است. در اين فرآيند نه تنها سلامت دهان و دندان شما كاملا چك مي شود كه به صورت حرفه اي و در زماني كوتاه جرم هاي روي دندان هايتان زدوده مي شود

درمورد سلامت و بهداشت دهان و دندان نيز بيشتر بدانيد.

ارزيابي و معاينه فيزيكي دهان و دندان

  • لكه ها، توده ها يا زخم هاي دهاني: وجود هر يك از موارد ذكر شده در داخل دهان افراد ممكن نشان دهنده سرطان دهان باشد. در صورت وجود لكه، توده يا زخم دهاني دندانپزشك آن ها را لمس مي كند تا نحوه واكنش بيمار نسبت به لمس را ارزيابي كند.
  • مشكلات فكي و  نحوه قرار گرفتن فك ها روي هم
  • پوسيدگي دندان و حفرات دنداني
  • فاصله ضعيف لثه

همچنين در مورد طرح لبخند و روش هاي زيباسازي آن بيشتر بدانيد.

شروع جرمگيري دندان يا اسكيلينگ دندان

پلاك دنداني كه سفت و سخت مي شود تنها با جرمگيري دندان از بين مي رود. همانطور كه گفته شد شكل سخت شده پلاك دنداني تارتار است كه مي تواند حتي به زير خط لثه نيز نفوذ كند.

دندانپزشك طي فرآيند جرم گيري دندان تلاش مي كند تا اين جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زير خط لثه بيرون بكشد. براي اين منظور از دستگاه ها و ابزار خاصي به نام اسكيلر استفاده مي كند.

پوليش دندان و فلورايد تراپي

بعد از جرمگيري دندان، تارتار كاملا از بين مي رود اما هنوز يك كار ديگر باقي مانده است. آن كار كاهش احتمال توليد جرم روي دندان ها است. اين امر با پاليش كردن دندان ها ميسر مي شود. دندانپزشك يا كمك براش هاي الكتريكي يا خمير دندان ها ساينده، دندان را صيقل داده و صاف مي كند.

اغلب دندانپزشكان پس از پايان جرمگيري دندان و پاليش كردن با كمك فلورايد تراپي دندان ها را تقويت مي كنند تا مدت زمان بي جرمي دندان ها بيشتر شود و تا چند ماه دندان ها عاري از جرم باشند. طي اين روش فلورايد موضعي به مدت دست كم 60 ثانيه به روي دندان ها اعمال مي شود.

امروز در اين مقاله مي‌خواهيم به شما وبسايت خوب تهران دنتال ايمپلنت را معرفي كنيم كه مي‌توانيد با مطالعه مقالات اين سايت، اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دهان و دندان كسب كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :