جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هنگام خريد زنجير طلا به چه چيزهايي توجه كنيم؟

در هنگام خريد به خصوص خريد اينترنتي طلا بايد مواردي را در نظر بگيريد تا سرتان كلاه نرود. به طور مثال اگر يك قطعه طلا در يك فروشگاه اينترنتي بيش از حد معقول ارزان بود، بايد به اين فكر كنيد كه امكان دارد آبكاري طلا باشد . موارد ديگري كه بايد به آنها توجه كنيد، در ادامه نوشته شده اند.

عيار زنجير طلا

عيار نقش مهمي در خريد زنجير طلاي مردانه و زنانه دارد. عيار در تعيين ميزان سختي طلا، درصد خلوص آن و همچنين قيمت زنجير طلا موثر است.

هرچه عيار زنجير بالاتر باشد يعني درصد طلاي بكار رفته در آن بيشتر است و هرچه عيار پايين تر، يعني علاوه بر طلا فلزات ديگري نيز در ساختار زنجير بكار رفته اند. علاوه بر اين، اگر زنجير تمام عيار و يا عيار بالا باشد، نرم تر و استحكامش كم خواهد شد. برعكس اين موضوع نيز صادق است. يعني زنجيري كه عيار كمتري دارد مستحكم و مقاومتر است.

اگر قصد خريد زنجير طلا مردانه يا زنانه داريد و ميخواهيد هر روزه آن را استفاده كنيد بهترين گزينه زنجير طلاي 18 عيار است. اما اگر  فقط ميخواهيد هرازچندگاهي از آن استفاده كنيد و يا با نيت سرمايه گذاري آن را مي خريد، طلاي 24 عيار هم مي تواند گزينه مناسبي باشد.

با دقت بدنه و ساختار اصلي زنجير را بررسي كنيد

با نگاه كردن به بدنه زنجير طلا ميتوان به راحتي جنس، طرح و ميزان مقاومتش را سنجيد. برخي زنجيرها به آساني و تنها با چند بار افتادن و يا دستكاري كردن به هم پيچ ميخورند. براي مثال زنجيرهاي بافت تخت و جناغي هر دو از اين گونه اند. نمونه ديگر زنجير طلاي مردانه و زنانه كه به راحتي به لباس گير ميكند، زنجيرهاي اصطلاحا مارپيچي هستند. تجربه ثابت كرده اگر چنين گردنبند و يا زنجيري پيچ و تاب بخورد، حتي بعد از تعمير هم مانند روز اولش نخواهد شد.

سنجش اين مسئله در خريد اينترنتي زنجير طلا سخت تر خواهد بود. چرا كه شما نمي توانيد زنجير را قبل از خريد به دست گرفته و ساختار آن را بررسي كنيد. اما سايت هايي كه عكس هاي كافي و واضح از محصول را در اختيار مشتري قرار مي دهند، تا حدي اين مشكل را برطرف مي كنند.

بيشتر بخوانيد: خريد انگشتر طلا

زنجير طلاي ظريف؟ يا زنجير مستحكم؟

همواره حين خريد زنجير طلاي زنانه يا حتي مردانه به يك نكته مهم توجه كنيد. اينكه ميخواهيد زنجير يا گردنبند را هرازچندگاهي استفاده كنيد يا اينكه هميشه به گردن داشته باشيد؟

اگر قصد و هدفتان از خريد زنجير طلاي زنانه يا مردانه استفاده موقتي و در برخي مراسمات است مي توانيد زنجيرهاي ظريف و نازك بخريد. اما اگر مي خواهيد هميشه از آن استفاده كنيد بهترين كار اين است كه يك زنجير طلاي ضخيم بخريد كه بتواند تاب و توان استفاده طولاني مدت را داشته باشد.

در همين خصوص برخي زنجيرها مقاوت بالا و طرفداران زيادي دارند. برخي از انواع زنجيرها عبارتند از:

  • فيگارو
  • لنگر
  • طنابي
  • تسمه اي
  • جعبه اي
  • گندمي

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۴:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :