جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تعريف دقيق ارتودنسي دندان

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري و نامنظمي هاي فك و دندان است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي دندان و طريقه و طول درمان آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

“ارتودنسي يك شاخه تخصصي از دندانپزشكي است كه به تشخيص، پيشگيري و اصلاح نامنظمي هاي دنداني و فكي مي پردازد” به عبارت ساده تر، ما در اين رشته با موقعيت دندان ها سروكار داريم و تمام مشكلاتي كه باعث كج شدن دندان و يا نامنظمي آن ها شود را برطرف مي كنيم، تا يك لبخند بي نقص با دندان هايي منظم و يكدست به دست بيايد.

دندانپزشك و متخصص ارتودنسي

دندانپزشكان زيادي هستند كه ادعا مي كنند مي توانند به خوبي به اصلاح نامنظمي هاي دنداني بپردازند. اما با وجود ادعاي آن ها، انجام اين كار را تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي دندان (ارتودنتيست) واگذار كرد.

اين متخصصان پس از دريافت مدرك دندانپزشكي عمومي خود، با شركت در يك آزمون اختصاصي (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصي اصلاح ناهنجاري هاي دنداني و فكي مي شوند.

آن ها 3 يا 4 سال به صورت تخصصي آموزش هاي لازم را مي گذرانند و با مدرك معتبر تخصصي فارغ التحصيل مي شوند. طي اين چند سال آن ها با تمام علل نامنظمي هاي دنداني و تمام روش هاي اصلاح آن نامنظمي ها به وسيله دستگاه هاي پيشرفته آشنا مي شوند.

بهترين سن براي شروع ارتودنسي

متخصصان معتقدند كه حتي اگر كودك مشكل خاصي در خصوص هماهنگي دندان هاي خود نداشته باشد بهتر است كه از سنين 6 تا 8 سالگي به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنند.

اگر مشكلي وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشكلات احتمالي (كج شدن دندان ها و …) پيشگيري مي كند. و اگر دندان هاي كودك نامنظم باشند يا مشكل فكي وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندك و هزينه ارتودنسي از مبالغ پايين آغاز مي شود.

محدوديت هاي ارتودنسي

براي ارتودنسي سن معنايي ندارد، از كودكي تا بزرگسالالي تمام درمان ها انجام مي شود. تا زماني كه دنداني در دهان وجود داشته باشد و ساختار فك سالم باشد اين درمان انجام داده مي شود. اما به نظر مي رسد كه حداكثر سن 75 سال باشد.

درمان هايي كه در اين رشته دندانپزشكي انجام داده مي شوند معمولا طولاني هستند. در واقع انجام ارتودنسي مي تواند طولاني ترين پروسه دندانپزشكي باشد. به طور معمول ممكن است طول درمان بين 4 ماه تا 3 سال به طول بي انجام. حتي ممكن است بيشتر از 3 سال طول بكشد.

سخن آخر

بهترين راه براي اينكه بهترين تصميم را بگيريد استفاده از اينترنت و مقالات جهت افزايش سطح معلومات و اطلاعات عمومي است. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات مختلف در اينترنت سطح معلومات عمومي خود را افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۶:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :