جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سردرد و ارتودنسي

داشتن سردرد و حتي سردرد هاي ميگرني ناتوان كننده مي تواند نتيجه دوره درمان ارتودنسي باشد. در طول دوره درمان با ارتودنسي ، سردرد مي تواند در برخي افراد بطور محسوسي خود را نشان دهد. ارتودنسي از شاخه هاي دندانپزشكي است كه به جفت شدن دندان ها و هماهنگي آنها كمك مي كند. ارتودنسي جنبه زيبايي داشته و عملكرد دهان و دندان را بهبود مي بخشد. در اين راه از ابزارهاي خاصي استفاده مي شود. اين ابزارها شامل براكت، سيم و بند مي باشد. به حلقه هايي كه دور دندان ها ثابت شده نيز بند گفته مي شود.

ارتودنسي چه ربطي به سردرد دارد

گاهي ممكن است به ساير اجزاي صورت، گردن و سر اثر بگذارد و حتي در قسمت هايي به ظاهر غير مرتبط مانند اطراف چشم، درد ايجاد شود.

البته به وجود آمدن اين نوع درد معمولاً طبيعي است، البته بسيار نادر و معمولاً علل آن بررسي مي شود. و اگر مشكل در ابزار به كار برده شده براي ارتودنسي يا حساسيت دندانها باشد، پزشك متخصص در صدد رفع آن بر ميايد. در اين جا برخي از مشكلاتي كه ممكن است باعث درد شده و چند راه حل براي كاهش آن ذكر شده است.

راجع به ارتودنسي دندان بيشتر بدانيد.

ميگرن

وقتي بريس ارتودنسي داريد، دهان شما بيشتر باز مي شود و تمايل داريد كه بيشتر از طريق دهان نفس بكشيد. مساحت دندان هاي شما اكنون بزرگ تر شده كه ممكن است بسته شدن دهان شما را كمي سخت تر كند و با تمام آن نيرويي كه بر روي دندان هاي شما وارد مي شود، بستن دهان تا آخر ممكن است راحت نباشد؛ بنابراين دهان شما خشك مي شود و اگر آب مصرفي خود را دوباره جبران نكنيد، ممكن است احساس سردرد كنيد كه اگر آن را ناديده بگيريد مزمن مي شود.

همچنين راجع به ارتودنسي سريع دندان همه چيز را بدانيد.

راه حل: بيشتر اوقات بدن خود را آب رساني كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه هميشه مقداري آب بر در بدن خود داريد، ممكن است متوجه شويد كه سردرد تان طي چند روز برطرف خواهد شد.

اختلالات tmj

سلامت دندان شما بيش از دندان ها و لثه ها را شامل مي شود. كل بدن شما، يك ماشين پيچيده است، به اين معني كه بسياري از قسمت ها براي انجام يك كار با هم كار مي كنند. وقتي گاز مي گيريد، مي جويد يا صحبت مي كنيد، دندان ها و زبان به شما اين امكان را مي دهد كه كلمات خود را واضح بيان كنيد و غذا را به تكه هاي قابل هضم تبديل كنيد. نيروي پشت دندان هاي شما از فك هاي شما ناشي مي شود كه توسط مفاصل گيجگاهي فكي متصل مي شوند. TMJ هاي شما كه مفاصل بزرگي هستند، در جلوي هر گوش قرار دارند و اجازه مي دهند كه فك شما مانند آن حركت كند.

همه چيز را راجع به ارتودنسي متحرك بدانيد.

هنگامي كه تحت فشار ناخواسته قرار مي گيريد، اين مفاصل مي توانند آسيب ببينند و يا از بين بروند، عضلات فك، شما را مجبور به كار بيش از حد كرده و عصب هاي مرتبط را تحريك مي كنند. ناراحتي ناشي از آن، معروف به اختلال TMJ، مي تواند به روش هاي مختلفي خود را نشان دهد و تشخيص را از بسياري از اختلالات دنداني دشوار تر كند.

اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :