جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه ارتودنسي

ارتودنسي روشي است براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان و به جرعت مي‌توان گفت كه بهترين روش به اين منظور ارتودنسي است. هزينه ارتودنسي به عوامل مختلفي دارد و به سادگي نمي‌توان يك عدد را به عنوان هزينه ارتودنسي بيان كرد. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم بررسي كنيم كه هزينه ارتودنسي به چه مواردي بستگي دارد و چگونه اندازه گيري مي‌شود. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اصطلاح ارتودنسي نامرئي بيشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار ميگرد و اشاره به روش هاي ارتودنسي دارد كه در آن ها براي صاف كردن و اصلاح ناهماهنگي دندان ها از دستگاه هاي خاصي استفاده ميشود. اين دستگاه ها يا شفاف هستند و يا اينكه نميتوان به راحتي آن ها را ديد و به عبارتي پنهان هستند. سه نوع از اين دستگاه ها در حوزه ارتودنسي نامرئي كه براي صاف كردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده ميشود عبارتند از:

        I.            سيستم متحرك اينويزيلاين

       II.            سيستم لينگوال يا پشت دندان

     III.            سيستم سراميكي

عوامل تاثيرگذار بر قيمت ارتودنسي

بعضي از مراجعان به كلينيك و كاربراني كه وارد سايت ميشوند از ما ميخواهند كه يك قيمت دقيق براي خدمات دندانپزشك ارائه دهيم اما حقيقتش را بخواهيد چنين چيزي امكان پذير نيست زيرا براي مثال قيمت ارتودنسي نامرئي خودش به تنهايي تحت تاثير عوامل مختلفي است كه به ما اجازه نميدهد يك عدد ثابت و يا دقيق براي اين موضوع ارائه دهيم.

راجع به ارتودنسي لينگوال بيشتر بدانيد.

برخي از مهمترين عوامل تاثير گذار روي هزينه ارتودنسي نامرئي عبارتند از:

  • هزينه اضافي
  • نوع دستگاه هاي بكار رفته
  • طول دوره درمان
  • نوع پرداخت
  • استان، شهر و منطقه كه در آن ساكن هستيد
  • كلينيك يا مطب

ارتودنسي نامرئي به درد چه كساني مي‌خورد

معمولا هر كسي از اين نوع ارتودنسي ها استفاده نميكند و بيشتر كساني رو به درمان با اين سيستم ها مي آورند كه به هيچ عنوان تمايل ندارند كسي بفهمد تحت ارتودنسي هستند. به عبارتي كساني كه ميخواهند چراغ خاموش دندان هاي خود را صاف و يكدست كنند بيشتر علاقمند به اين سيستم ها هستند. از آنجايي كه هزينه ارتودنسي نامرئي زياد است شايد كساني كه توانايي مالي زيادي ندارند و يا نميخواهند پول زيادي هزينه كنند رو به ارتودنسي ثابت با بريس فلزي بياورند.

همچنين راجع به ارتودنسي اقساطي نيز بيشتر بدانيد.

هزينه ارتودنسي با براكت سراميك

براكت هاي سراميكي دقيقا مشابه با بريس هاي فلزي هستند با اين تفاوت كه جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوري كه به سختي از دور ديده ميشوند و همرنگ دندان هستند. اين سيستم ارتودنسي را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) ميپسندند.

همچنين همه چيز را راجع به ارتودنسي طبيعي بدانيد.

 

روند نصب اين براكت ها دقيقا مشابه با بريس ها فلزي است اما نحوه نگهداري از آن ها كمي متفاوت است. كساني كه تحت اين درمان هستند بايد بيشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادي كه ميتوانند باعث تغيير رنگ براكت ها شوند خودداري كنند. زيرا براكت هاي سراميكي ميتوانند لكه دار شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۸:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :