جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ونير كامپوزيت ارزان تر از لمينت

كامپوزيت جزء پر كاربرد ترين مواد دندانپزشكي است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان، روش درمان و طول درمان و انجام و اعمال آن بر روي دندان با شما صحبت كنيم و چند تنا از مهمترين كاربرد هاي آن را نيز به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

ونير چيست؟

اجازه دهيد قبل از اينكه وارد اصل موضوع شويم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با كمك كامپوزيت‌ها بپردازيم)، درباره “ونير” صحبت كنيم. اين ونيري كه به صورت پيشوند يا پسوند به كامپوزيت وصل شده، در انگليسي به صورت (VENEER) است. و به معناي پوشاندن دندان با كمك مواد دندانپزشكي است.

ونير در واقع يك لايه پوششي است كه اغلب به منظور زيبايي يا ترميم، روي سطوح مختلف دنداني قرار داده مي‌شود. ما انواع مختلفي ونير داريم كه مهم‌ترين آن‌ها، لمينت دندان (ونير سراميكي) و ونير كامپوزيت‌ها هستند. اين مقاله به صورت اختصاصي درباره لايه‌هاي پوششي كامپوزيت دندان است.

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

مراحل نصب ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

  • بررسي و ارزيابي تخصصي دندان ها و طرح لبخند
  • تميز كردن دندان ها: براي اينكه بتوان مواد كامپوزيت را به سطح دندان ها اعمال كرد بايد آن ها را از قبل تميز كرد. بنابراين دندانپزشك سطح دندان ها را به خوبي تميز كرده و خشك مي كند.
  • انتخاب رنگ و سايه كامپوزيت ونير ها: بسيار مهم است كه نتيجه درمان طبيعي باشد و مصنوعي جلوه نكند. بنابراين لازم است كه رنگ كامپوزيت استفاده شده براي شما نزديك به رنگ دندان هاي طبيعي خودتان باشد. بنابراين در اين مرحله سايه رنگ دندان هايتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ كامپووزيت نهايي آماده مي شود.
  • اتصال لايه لايه كمپوزيت و خشك كردن آن
  • صيقل دادن و پاليش كردن سطح دندان ها: با قرار گرفتن آخرين لايه روي دندان، اكنون نوبت به صيقل دادن يا پاليش كردن مي رسد. دندانپزشك با ابزار بي خطري سطح دندان را طوري صيقل مي دهد كه طبيعي تر به نظر برسد.

سخن آخر

تحقيق كردن بهترين راه براي اين است كه يك تصميم درست و بدون پشيماني براي خود و سلامت فردي خود بگيريد. ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما را با كامپوزيت دندان بيشتر آشنا كنيم اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۲:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :