جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي بارداري، استفاده از دهانشويه

دندانپزشكي در دوران بارداري و استفاده از دهانشويه، كشيدن دندان و صد ها سوال ديگر كه آيا در دوران بارداري مي‌تواند مشكل ساز باشد يا خير. ما ماروز اينجاييم تا به شما بگوييم كه آيا استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در دوران بارداري مي‌تواند مشكل ساز باشد يا خير. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و دندانپزشكي بارداري

نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشوه در دوران بارداري

همانطور كه مي‌دانيد دوران بارداري، دوراني است كه اختلالات هورموني در اين زمان به اوج خود مي‌رسند بايد مراقبت هاي ويژه اي صورت گيرد، در حدي كه حتي استفاده از دهانشويه هم در اين دوران مي‌تواند مشكل ساز باشد. دهانشويه يك ماده شيميايي است كه براي از بين بردن پلاك هاي دنداني بسيار موثر بوده و مي‌تواند براي سلامت دندان ها مفيد باشد. اما آيا استفاده از دهانشويه در بارداري  بي خطر است. براي اينكه پاسخ به اين سوال را به دست بياوريد بايد با پزشك معالج خود در اين زمينه مشورت كنيد.

دهانشويه و فوايد آن

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

در پايين به چند مورد از فوايد دهانشويه اشاره شده است:

  • مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  • بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  • به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  • ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  • مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  • علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  • به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنن

شما براي اينكه بتوانيد با خيال راحت در دوران بارداري تصميم بگيريد و جلوي بروز هر گونه مشكلبي را بگيريد بايد حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد براي انجام هر كاري ابتدا با پزشك خود راجع به آن موضوع مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۱۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :