جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي زودبازده و همه چيز راجع به آن

همانطور كه گفته شد ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان است كه روش هاي مختلفي نيز دارد. هر كدام از آن روش ها براي شرايطي مخصوص هستند و كاربرد هاي خاص خود را دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي زود بازده آشنا كنيم و همه چيز را راجع به آن به شما بگوييم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در اين مجله ارتودنسي در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي زود بازده

يكي از راه ها اصلاح بدفرمي هاي دهان و دندان ها، انجام ارتودنسي دندان است. در صورتي كه شما مايل به درمان ناهنجاري فك و دندان هاي خود از طريق انجام ارتودنسي باشيد، ممكن است بخواهيد اين كار را با كمك روش هايي كه زودتر به نتيجه مي رسند، انجام دهيد. براي آشنايي با روش هاي پر بازده ارتودنسي، تا پايان اين مقاله ما را همراهي كنيد.

با پيشرفت علم و تكنولوژي و به ويژه پيشرفت هاي به دست آمده در زمينه دندانپزشكي در دهه هاي اخير، روش هايي براي كوتاه تر شدن دوره طولاني انجام ارتودنسي ايجاد شده اند. بعضي از اين روش ها شامل پيشگيري از به وجود آمدن مشكلات شديدتر و متوقف كردن رشد و پيشرفت ناهنجاري هاي فك و دندان ها در كودكي بوده و بعضي ديگر، شامل روش هاي انجام سريع ارتودنسي براي اصلاح و ترميم دندان هايي است كه ناهنجاري هاي خفيفي دارند.

همچنين همه چيز را راجع به كاربرد هاي ليزر در دندانپزشكي بدانيد.

چرا ارتودنسي

علاوه بر تاثيري كه دندان هاي مرتب و منظم بر زيبايي ظاهري و طرح لبخند شما دارد، همچنين مي تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان هاي شما شود. اگر دندان هاي شما مرتب بوده و در يك رديف منظم قرار داشته باشند، شما مي توانيد به راحتي تمام قسمت هاي سطحي دندان هاي خود را مسواك بزنيد و به راحتي نخ دندان بكشيد؛ در نتيجه موقعيت مناسبي براي رشد باكتري ها در محيط دهان فراهم نمي شود و از پوسيدگي و خراب شدن دندان ها جلوگيري مي شود.

درمورد ارتودنسي خفيف بيشتر بدانيد.

ارتودنسي زود بازده براي بزرگسالان

بله. امروزه روش هايي براي انجام ارتودنسي در بزرگسالان وجود دارند كه با صرف مدت زمان كمتري نسبت به ساير انواع روش هاي ارتودنسي، دندان ها و فك هايي كه ناهنجاري دارند را درمان مي كنند. يكي از اين روش ها انجام ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين است.

ارتودنسي نامرئي

مدت زمان لازم براي درمان ناهنجاري هاي دنداني با استفاده از ارتودنسي اينويزيلاين، بين شش ماه تا هجده ماه طول م كشد كه اين مدت زمان، نسبت به زماني كه براي درمان با ساير انواع ارتودنسي ها لازم است، كمتر است. با ان حال توجه داشته باشيد كه ارتودنسي اينويزيلاين، تنها براي رفع ناهنجاري هاي دنداني خفيف تا متوسط استفاده مي شود و در رفع ناهنجاري هاي شديد دنداني هيچ تاثيري ندارد.

سخن آخر

همانطور كه هميشه گفتيم، بهترين راه براي اينكه بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد و احتمال پشيماني را به كمترين حد خود برسانيد، تحقيق كردن است. شما با تحقيق كردن به خصوص در مسائل پزشكي مي‌توانيد جلوي بروز هر گونه اتفاق بدي را بگيريد و با كترين سرمايه بهترين كيفيت را براي خود تعمين كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :