جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي ساده و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

همانطور كه قبلا هم گفتيم ارتودنسي يكي از روش ها درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دندان و فك و صورت است. ارتودنسي علاوه بر اينكه مي‌تواند زيبايي دوباره را به شما بازگرداند مي‌تواند باعث اهياي بسياري از مشكلات تنفسي و سهولت در خوردن و آشاميدن شود. با ما در اين مقاله همراه باشيد تا همه چيز را راجع به ارتودنسي دندان و روش هاي آن به شما بگوييم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي ساده

ارتودنسي ساده يكي از روش هاي دندانپزشكي است كه هدف آن درمان، پيشگيري و تشخيص ناهنجاري هاي دندان و فك است؛ هم‌چنين ارتودنسي ساده مي‌تواند باعث ارتقاي بهداشت دهان و دندان، تكلم درست و زيبا شدن طرح لبخند بيمار شود. ارتودنسي ساده بهتر است كه در سنين پايين تر انجام شود؛ زيرا ميزان موفقيت درماني بيشتر خواهد شد و مشكلات مربوطه نيز سريع تر حل مي شوند.

بعد از پايان دوره درماني با ارتودنسي ساده بايد از نگه دارنده استفاده كرد؛ زيرا نگه دارنده باعث حفظ موقعيت دندان ها و فك مي‌شود. ارتودنتيست ممكن است استفاده از نگه دارنده را به مدت چند ماه يا چند سال به شما توصيه كند.

همچنين راجع به ارتودنسي بزرگسالان نيز بيشتر بدانيد.

بهداشت و طول درمان ارتودنسي

بهداشت دهان و دندان در طي اين پروسه بسيار ضروري است زيرا باكتري ها مي توانند باعث پوسيدگي دندان، بيماري هاي لثه و بوي بد دهان شما بشوند پس بايد ۲ بار در روزمسواك بزنيد، از نخ دندان براي تميز كردن لثه و نواحي زير سيم استفاده كنيد و دهان شويه نيز براي حفاظت از ميناي دندان هايتان بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

تكميل روش هاي درماني مي تواند ۱ الي ۳ سال طول بكشد كه مشكلات دنداني مي‌تواند حدود يك سال و نيم زمان ببرد اما مشكلات فكي به يك سال و نيم ديگر نيز نياز دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به روش هاي مراقبت از ارتودنسي سنتي بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد

سيگار كشيدن و تاثيرات آن بر روي ارتودنسي

اگر در ارتودنسي اينويزيلاين از سيگار استفاده كنيد، ممكن است باعث تغيير رنگ پلاك ها شود. سيگار هم‌چنين مي تواند باعث آسيب به بافت و استخوان ها و ايجاد لك بر روي دندان ها شود و پروسه درماني را نيز طولاني‌تر كند.

همچنين همه چيز را راجع به ارتودنسي جلو بودن فك بالا بدانيد.

استفاده از پستانك

پستانك براي نوزادان طراحي شده است و استفاده از آن مي‌تواند باعث آرامش نوزاد بشود اما براي سنين بالاتر از ۲ سالگي مناسب نيست. گاهي مادران از محلول هاي شيرين كننده در پستانك بچه استفاده مي‌كنند كه اين محلول ها مي‌تواند باعث آسيب به دندان هاي كودك بشود.

سخن آخر

در پايان ما مي‌خواهيم طبق معمول به شما توصيه كنيم كه حتما قبل از انجام هر كاري به خصوص در امور پزشكي با متخصص در آن زمينه مشورت كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :