جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه بايد درمورد هزينه ارتودنسي نامرئي بدانيم

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دندان و صورت است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا ابتدا شما را با ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم و سپس هر آنچه لازم است را راجع به هزينه هاي آن به شما بگوييم. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اصطلاح ارتودنسي نامرئي بيشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار ميگرد و اشاره به روش هاي ارتودنسي دارد كه در آن ها براي صاف كردن و اصلاح ناهماهنگي دندان ها از دستگاه هاي خاصي استفاده ميشود. اين دستگاه ها يا شفاف هستند و يا اينكه نميتوان به راحتي آن ها را ديد و به عبارتي پنهان هستند. سه نوع از اين دستگاه ها در حوزه ارتودنسي نامرئي كه براي صاف كردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده ميشود عبارتند از:

  • سيستم متحرك اينويزيلاين
  • سيستم لينگوال يا پشت دندان
  • سيستم سراميكي

هزينه ارتودنسي نامرئي

براكت هاي سراميكي دقيقا مشابه با بريس هاي فلزي هستند با اين تفاوت كه جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوري كه به سختي از دور ديده ميشوند و همرنگ دندان هستند. اين سيستم ارتودنسي را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) ميپسندند.

روند نصب اين براكت ها دقيقا مشابه با بريس ها فلزي است اما نحوه نگهداري از آن ها كمي متفاوت است. كساني كه تحت اين درمان هستند بايد بيشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادي كه ميتوانند باعث تغيير رنگ براكت ها شوند خودداري كنند. زيرا براكت هاي سراميكي ميتوانند لكه دار شوند.

عوامل موثر بر قيمت ارتودنسي نامرئي

بعضي از مراجعان به كلينيك و كاربراني كه وارد سايت ميشوند از ما ميخواهند كه يك قيمت دقيق براي خدمات دندانپزشك ارائه دهيم اما حقيقتش را بخواهيد چنين چيزي امكان پذير نيست زيرا براي مثال قيمت ارتودنسي نامرئي خودش به تنهايي تحت تاثير عوامل مختلفي است كه به ما اجازه نميدهد يك عدد ثابت و يا دقيق براي اين موضوع ارائه دهيم.

برخي از مهمترين عوامل تاثير گذار روي هزينه ارتودنسي نامرئي عبارتند از:

  • نوع پرداخت (اگر يكجا پرداخت كنيد امكان تخفيف و كاهش قيمت وجود دارد اما اگر قسطي باشد هزينه ها كم نخواهد شد و شايد بعضي جاها بيشتر هزينه دريافت كنند)
  • طول دوره درمان (هرچه طول دوره درمان بيشتر شود هزينه ها هم بالاتر ميرود)
  • هزينه اضافي (هزينه رفت و آمد، محصولات دندانپزشكي توصيه شده از طرف كلينيك و …)
  • استان، شهر و منطقه كه در آن ساكن هستيد
  • كلينيك يا مطب (معمولا كلينيك ها قيمت هاي منصفانه تري دارند)
  • تخصص دندانپزشك (دندانپزشكان عمومي ممكن است هزينه كمتري بگيرند اما كيفيت كارشان به همان اندازه پايين است)

سخن آخر

هزينه ها براي انجام هر كاري به عوامل زيادي بستگي دارند. ما در اين مقاله سعي كرديم تا هر آنچه لازم است را براي شما بگوييم اما نكته لازم به ذكر اين است كه سلامتي ارزشش از هر چيزي بيشتر است و اگر واقعا نيازمند ارتودنسي هستيد به هزينه هاي آن فكر نكنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :