جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه و قيمت ونير كامپوزيت

همانطور كه پيش تر نيز به آن اشاره كردمي كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است كه در اكثر كلينيك هاي دندانپزشكي يافت مي‌شود. امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد داريم تا شما را بيشتر با اين ماده پركابرد و پرطرفدار آشنا كينم، قصد داريم تا هزينه هاي استفاده از ونير كامپوزيت را نيز براي شما بشكافيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

عوامل تاثير كذار بر روي قيمت كامپوزيت دندان

  • برند كامپوزيت و كشور مبدا
  • نياز يا عدم نياز دندان به ترميم هاي ديگر: شرايط مراجعاني كه نيازمند به درمان كامپوزيت هستند هميشه يكسان نيست و ما لزوما قرار نيست مستقيما براي همه بيماران سريعا كامپوزيت را آماده و نصب كنيم. برخي از مراجعان ممكن است دندان پوسيده و نيازمند ترميم داشته باشند كه بايد قبل از نصب ونير، حتما پوسيدگي برطرف و دندان ترميم شود. هزينه ونير كامپوزيت با حساب ترميم پوسيدگي بيشتر از حالت عادي خواهد بود.
  • رنگ و سايه رنگ كامپوزيت بكار رفته: كامپوزيت مورد استفاده براي ساخت ونير معمولا يك پالت كامل از سايه رنگ هاي مشابه با رنگ دندان طبيعي ما دارد. هزينه هر سايه رنگ (روشني و تيرگي) معمولا كمي با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزينه ونير كامپوزيت با c نزديك به 700 هزارتومان است و اين درحالي است كه كامپوزيت با گريد A نزديك به 1 مييون و 300 هزار تومان است.
  • دستمزد دندانپزشك: ونير كامپوزيت نوعي درمان ترميمي و زيبايي مستقيم است. به اين معني كه تمام مراحل آماده سازي آن در مطب دندانپزشك و با زحمت خود دندانپزشك انجام داده مي شود و در نهايت طي يك جلسه كامپوزيت نصب مي شود. بنابراين طبيعي است كه بخشي از هزينه ونير كامپوزيت ها بايد مستقيما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشك شود.
  • نكنه ديگر هم اين است كه اگر كار آمادگي و نصب را متخصص ترميمي و زيبايي انجام دهد هزينه مي تواند بيشتر شود و دستمزد دندانپزشك عمومي معمولا كمتر از متخصص است.
  • تعداد دندان نيازمند كامپوزيت

حد اقل و حد اكثر هزينه كامپوزيت دندان

ما چيزي مشخصي به اسم حداكثر قيمت در دندانپزشكي ترميمي و زيبايي، ارتودنسي دندان و يا ساير شاخه هاي ديگر نداريم. ممكن است نياز باشد هزينه بيشتري نسبت به حالت عادي  براي نصب كامپوزيت روي دندان بپردازيد و اين به عوامل متعددي بستگي دارد. اما در حالت عادي به ازاي هر واحد فول كامپوزيت دندان ممكن است نياز باشد بالاي 2.5 ميليون تومان هزينه پرداخت شود.

حداقل هزينه در سال 1400 براي پوشاندن جزئي و ناكامل ديك دندان برابر با 1 ميليون تومان است. كه البته اگر داندن به طور كامل نياز به كامپوزيت داشته باشد همين حداقل هزينه به 1.5 ميليون تومان مي‌رسد.

سخن آخر

شما براي اينكه بتوانيد با كمترين هزينه بالاترين كيفيت را براي كار خود استفاده كنيد بايد حتما تحقيقات لازم را براي آن كار انجام دهيد. به خصوص در امور پزشكي. شما در قبال خود اين وظيفه را داريد تا حتما قبل از انجام هر كاري در امور پزشكي با يك متخصص و يا يك مشاور در آن زمينه مشورت كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۵۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :